Predsjednik Američke trgovačke komore u Hrvatskoj Wade Channell prisjetio se da se prije četiri godine više pričalo o suradnji s privatnim sektorom, nego što se na tome ozbiljno radilo, "no to se sada mijenja, posebno u usporedbi s ostalim zemljama tog područja", prenosi VOA njegovu ocjenu.
"Hrvatska ima fantastičnu priliku da ide naprijed brže od svih drugih zemalja s prostora bivše Jugoslavije kad je u pitanju suradnja vlasti i privatnog sektora. Za mene je to ključno pitanje jer je jedan od rizika investiranja promjena pravila igre nakon što ste uložili, a to u ovom području predstavlja pravu opasnost", naglašava Channell.
Sada vidimo da hrvatska vlada ima sve više razumijevanja za takvu suradnju ali i da postaje aktivni inicijator, dodaje on.
"Prije donošenja zakona o tome mnogi su konzultirani, pa smo i mi u komori dali svoje mišljenje. Moja je ocjena vrlo pozitivna", kaže Channell i dodaje da su veliki potencijali za ulaganje u turizmu, ali i da je prisutno određeno nerazumijevanje, prenosi postaja.
Naime, U Hrvatskoj se turizam razvijao kao "statični" odmor, a strani turisti traže uzbudljivi provod kojeg nema dovoljno, upozorava Channell. "Ljudi dođu i ostanu nekoliko dana, nakon čega prigovore da nisu mogli potrošiti novac koji su ponijeli. Treba se više okrenuti pružanju usluga", naglašava on.
Hrvatska sama po sebi nije atraktivno tržište - riječ je o samo četiri milijuna i 400 tisuća stanovnika uglavnom sa srednjim i nižim primanjima. No, ako se Hrvatsku gleda kao središte regije, onda govorimo o 400 milijuna ljudi, prenosi VOA Channelove riječi.
Hrvatski državni tajnik na čelu Središnjeg ureda za razvojnu strategiju Ante Babić primjećuje za VOA-u da razina hrvatsko-američke gospodarske suradnje nije zadovoljavajuća: "Radi se o svega nekih 200 milijuna dolara ali se nadamo da će porasti". Babić istodobno napominje da je situacija u pogledu ulaganja bolja i da su američki ulagački na čevrtom ili petom mjestu.
Glavnom preprekom za američka ulaganja u hrvatsko gospopdarstvo Babić smatra činjenicu da "Hrvatska još nije dovoljno poznata". "Mislim da to nije ničija greška nego je to jednostavno daleko tržište i za nas je prioritet što imamo veliki udio u trgovini s EU-om, pa su tako i naši napori u vanjskoj trgovini usredotočeni na EU", tumači Babić u razgovoru za VOA-u.