Stolpeu se predbacuje da je lošim vođenjem rasprave te najavama o uvođenju cestarina i za osobna vozila ugrozio interese njemačkog gospodarstva, a posebice njezina najvažnijeg segmenta - autoindustrije.
Ministar prometa pokrenuo je tijekom vikenda raspravu oko mogućeg uvođenja cestarina, ali je u ponedjeljak, nakon žestokih reakcija javnosti, najavio da se dugoročno planira uvođenje naplata samo na dionicama autocesta na kojima se nalaze mostovi ili tuneli.
Stolpe smatra da su neki komplicirani dijelovi cestogradnje izvedivi samo uz pomoć privatnih investora, koji zauzvrat traže naplatu na tim dijelovima autocesta.
Bavarski premijer i predsjednik oporbene Kršćansko socijalne unije (CSU) Edmund Stoiber smatra da najnoviji prijedlozi o uvođenju cestarina, nakon peterostrukog povećanja tzv. ekološkog poreza što je cijene goriva u Njemačkoj dovelo do poslijeratnog rekorda, vode ka potpunom gubitku povjerenja građana u politiku i zdravi razum.
I predstavnik Kršćansko demokratske unije (CDU) Laurenz Mayer smatra da je rasprava oko cestarine najnoviji pokušaj iskorištavanja vozača koji su, prema njegovim riječima, postali "krave muzare" i koje se "udara po džepu" svaki put kad Vladi ponestane novca.
Najveći njemački auto klub ADAC raspravu o uvođenju cestarina smatra "skandaloznim", uzme li se u obzir sadašnje opterećenje vozača kroz različite oblike poreza. ADAC također smatra da bi uvođenje cestarina za autoceste dovelo do povećanog broja nesreća i poginulih u prometu jer bi se velik dio prometa prebacio na mnogo nesigurnije lokalne ceste.
Ministar prometa Stolpe, nakon mnogobrojnih promašenih političkih poteza poput neuspješnog pokušaja uvođenja cestarina za teretna vozila, slovi u javnosti kao ministar s najnesigurnijim položajem u kabinetu kancelara Gerharda Schroedera.