RIJEKA,13. svibnja (Hina) - Slučajevi agresivnog i nasilnog ponašanja učenika osnovnih i srednjih škola te štićenika domova srednjoškolaca na području Primorsko-goranske županije u porastu su u odnosu na prošlu školsku godinu, a jedan
je od važnijih razloga nedostatak stručnih suradnika u školama i domovima, utvrdilo je na današnjoj sjednici poglavarstvo te županije.
RIJEKA,13. svibnja (Hina) - Slučajevi agresivnog i nasilnog ponašanja
učenika osnovnih i srednjih škola te štićenika domova srednjoškolaca
na području Primorsko-goranske županije u porastu su u odnosu na
prošlu školsku godinu, a jedan je od važnijih razloga nedostatak
stručnih suradnika u školama i domovima, utvrdilo je na današnjoj
sjednici poglavarstvo te županije.#L#
Po statističkim podacima sastavljenima na temelju ankete provedene u
osnovnim i srednjim školama u županiji, u osnovnim je školama
izraženije nasilno i agresivno ponašanje u višim razredima, a u
gradskim sredinama broj je takvih slučajeva za trećinu veći no u
ostalim djelovima županije.
Škole su u anketi navodile da su sudionici agresivnog i nasilnog
ponašanja uglavnom pojedinci koji ponavljaju takvo ponašanje.
Najčešće su pojave verbalni sukobi među djecom, fizičko maltretiranje
s ciljem omalovažavanja drugog učenika, emocionalno zlostavljanje te
vrijeđanje učitelja i ometanje nastave.
Po toj anketi, u osnovnim školama na području županije na jednog
stručnog suradnika, među kojima su pedagozi, psiholozi, defektolozi
ili socijalni radnici, dolazi 287 učenika. U srednjim školama dolazi
čak 487 učenika na jednog stručnog suradnika, s time da većina škola
nema niti jednog stručnog suradnika.
Zaključeno je da županija odvoji više novca za preventivne programe
te edukaciju stručnih suradnika i učitelja s ciljem sprječavanja
agresivnog ponašanja učenika, a od nadležnog će se ministarstva
zatražiti zapošljavanje većeg broja stručnih suradnika u školama.
Župan Zlatko Komadina zatražio je od nadležnog županijskog upravnog
odjela da izradi analizu razloga takvog ponašanja učenika kako bi
županija pokušala konkretnije djelovati.
(Hina) xdsil yln
(Hina) xdsil yln