ZAGREB, 12. svibnja 2004. (Hina) - Ministarstvo mora, turizma, prometa i razvitka (MMTPR) za ovu je sezonu, prihvaćajući zahtjeve otočana, uvelo brojna poboljšanja prometne povezanosti otoka i otoka s kopnom koja će se u većini
plovnih područja primjenjivati od 1. srpnja, a kod nekih, primjerice u dubrovačkom, već krajem svibnja.
ZAGREB, 12. svibnja 2004. (Hina) - Ministarstvo mora, turizma, prometa
i razvitka (MMTPR) za ovu je sezonu, prihvaćajući zahtjeve otočana,
uvelo brojna poboljšanja prometne povezanosti otoka i otoka s kopnom
koja će se u većini plovnih područja primjenjivati od 1. srpnja, a kod
nekih, primjerice u dubrovačkom, već krajem svibnja.#L#
Ta su poboljšanja, odnosno mjere za bolju prometnu povezanost otoka
rezultat održanih sastanaka u zadnja dva mjeseca državnog tajnika za
more Branka Bačića i direktora Jadrolinije Slavka Lončara s
predstavnicima regionalne i lokalne samouprave po plovnim područjima,
priopćeno je danas iz tog Ministarstva.
Iz MMTPR-a ističu da je u ovoj godini za prometno povezivanje otoka
u državnom proračunu osigurano 290 milijuna kuna.
U Riječkom plovnom području se tako od 1. srpnja u okviru postojeće
brzobrodske linije Mali Lošinj-Rijeka, koju održava Jadrolinija, uvodi
svakodnevno povezivanje Malog Lošinja i Cresa s Rijekom te Novalje i
Raba s Rijekom. Uz to, povremeno će se u tu liniju uvrštavati i luke
na ostalim kvarnerskim otocima, čime će biti omogućena bolja
međuotočna povezanost, posebno obzirom na zračne luke na otoku Krku i
Lošinju. Osim toga, ta će linija biti i jedna od karika tzv. plave
magistrale na relaciji od Rijeke do Zadra.
U Zadarskom plovnom području brzobrodska će se linija
Ist-Zapuntel-Brgulje-Molat-Božava-Zverinac-Sestrunj-Rivanj-Zadar, koju
također održava Jadrolinija, razdvojiti na dvije linije s 1. srpnjem i
to na liniju Ist-Zapuntel-Brgulje-Molat-Zadar i
Božava-Zverinac-Sestrunj-Rivanj-Zadar.
Na brzobrodskoj liniji Sali-Zadar, koju održava privatni brodar
Miatrade, Ministarstvo će sufinacirati od 1. srpnja uvođenje "dodatka"
na tu liniju koji uključuje ticanje luke Zaglav u radnim danima kada
državni brodar Jadrolinija ne održava redovitu brodsku liniju.
U Šibenskom plovnom području brodska linija Brodarica-Krapanj će se
kroz Državni program koji je u izradi uvrstiti u linije od državnog
značaja, jer je to jedina linija otoka s kopnom. U 2004. tu će liniju
Ministarstvo sufinancirati iz proračunskih sredstava, a od Grada
Šibenika očekuje se specifikacija troškova održavanja linije.
Na Splitskom plovnom području pak uvodi se svakodnevna jutarnja
dodatna linija ticanja luke Ubli, na otoku Lastovo, sa još dva puta
tjedno (utorkom i nedjeljom) tijekom sezone i to u jutarnjem polasku
trajekta iz Splita u 10.00 sati.
Ukida se ticanje luke Hvar u jutarnjem polasku sa otoka na trajektnim
linijama Ubli-Vela Luka-(Hvar)-Split i Vis-(Hvar)-Split i u
poslijepodnevnom polasku iz Splita radi sigurnosti plovidbe i zbog
zakrčenosti luke Hvar tijekom sezone.
Stoga se uvodi katamaranska linija Split-Hvar sa polaskom u 11.30 iz
Splita i povratkom iz Hvara u 13.00 sati. Također se uvodi i dodatno
ticanje luke Hvar na brzobrodskim linijama Korčula-Hvar-Split
svakodnevno u sezoni (uz ticanje luke Prigradica na otoku Korčuli dva
puta tjedno utorkom i četvrtkom) i Vis-Split dva puta tjedno u sezoni
(utorkom i subotom).
Liniju Komiža-Biševo Ministarstvo će sufinancirati iz državnog
proračuna s obzirom da je to jedina linija otoka Biševo sa
administrativnim središtem na drugom otoku.
U Dubrovačkom plovnom području pak već se od kraja svibnja uvode
dodatna tri povratna putovanja na trajektnoj liniji
Sobra-Suđurađ-Dubrovnik, i to na relaciji Dubrovnik?Suđurađ u
predsezoni (od 29. svibnja do 2. srpnja) i u posezoni (od 13. rujna do
3. listopada). Uz to uvode se i dva povratna putovanja u visokoj
sezoni (od 3. srpnja do 12. rujna).
(Hina) xtam yds
(Hina) xtam yds