LJUBLJANA, 4. svibnja 2004.(Hina) - Duge kamionske kolone, koje su jučer i danas čekale na carinjenje na graničnim prijelazima sa Slovenijom, posljedica su uvođenja novoga računalnog sustava praćenja provoza robe (NCTS), koji je prvih
dana i zatajivao, ali i nekih drugih čimbenika, objašnjenje je Uprave Slovenske carine.
LJUBLJANA, 4. svibnja 2004.(Hina) - Duge kamionske kolone, koje su
jučer i danas čekale na carinjenje na graničnim prijelazima sa
Slovenijom, posljedica su uvođenja novoga računalnog sustava praćenja
provoza robe (NCTS), koji je prvih dana i zatajivao, ali i nekih
drugih čimbenika, objašnjenje je Uprave Slovenske carine.#L#
"Stanje je danas bolje, moglo bi se reći u granicama normalnog jer
kamioni na ulazak na graničnim prijelazima s Hrvatskom čekaju u
prosjeku oko četiri sata. Činimo sve kako bi se stanje idućih dana
normaliziralo", izjavio je danas za Hinu Brane Greganovič, voditelj
Ureda direktora Slovenske carine Franca Košira.
Po njegovim riječima nešto je teže s graničnim prijelazom
Gruškovje-Macelj, gdje se čeka i više od pet sati jer prijelaz još
nema potrebnu infrastrukturu. Cestovni će prilazi biti gotovi tek na
jesen, vjerojatno u rujnu. Osim toga, slovenska je strana pomalo
zatečena većim brojem teretnih vozila koja su od 1. svibnja u provozu
na tom graničnom prijelazu.
Računalni sustav NCTS, koji je povezan s carinskim upravama po
Europi, Slovenska je carina dobila lani, nakon Poljske, Madžarske,
Slovačke i Češke, te je trebalo vremena kako bi se uveo u rad jer
sadrži mnogo novina, osobito za otpremnike koji elektronički
dostavljaju provoznu prateću dokumentaciju.
"Sustav je znao i 'ispadati', ali valja znati da je jučer samo preko
Bregane ušlo 1200 kamiona, a danas dvije tisuće - od toga polovica za
Sloveniju, a polovica u provozu za druge države", rekao je Greganovič.
To zapravo znači da se carinilo oko 100 kamiona na sat, a to zbog
prelaska na novi sustav i nije tako slabo.
Dodaje da je suradnja s hrvatskim carinskim službama na lokalnoj
razini više nego dobra te da je upravo danas dogovoren sastanak
direktora carinskih služba dviju država.
Direktor Slovenske carine Franc Košir, koji je danas za Hinu bio
nedostupan, iako je dao tridesetak izjava i intervjua za slovenske
novinare i televizijske postaje, rekao je da je carinske zastoje na
granici uzrokovao novi računalni sustav koji predviđa elektroničku
predaju carinske dokumentacije, usklađenost otpremnika i carine, te
poštivanje svih carinskih i drugih propisa na jedinstvenom europskom
tržištu.
Po njegovim riječima teškoće stvara i carinjenje jer carinika nema
dosta ili nemaju prikladnu infrastrukturu, a sve skupa otežavaju, kaže
Košir, teretna vozila koja su se na granici nakupila u vrijeme
praznika, kad kamionima nije bio dopušten ulazak u Sloveniju. Teškoće
s carinjenjem danas su se, po njegovim riječima, javljale još u
Ljubljani i na graničnom prijelazu Bregana - Obrežje, a oko 500
carinika 1. svibnja prebačeno je sa "sjeverne" granice prema Austriji
na "južnu" granicu EU-a s Hrvatskom.
(Hina) xfl ybs
(Hina) xfl ybs