BRUXELLES, 23. travnja 2004. (Hina) - Petnaest godina nakon pada željezne zavjese zapadnu i istočnu Europu još uvijek razdvaja manjak cestovnih i željezničkih linija, koji dovodi u pitanje očekivane gospodarske koristi
proširenja.
BRUXELLES, 23. travnja 2004. (Hina) - Petnaest godina nakon pada
željezne zavjese zapadnu i istočnu Europu još uvijek razdvaja manjak
cestovnih i željezničkih linija, koji dovodi u pitanje očekivane
gospodarske koristi proširenja.#L#
Bivše komunističke zemlje središnje Europe koje će se Europskoj uniji
(EU) pridružiti 1. svibnja posljednjih su godina privukle ogromna
strana ulaganja američkih, europskih i azijskih multinacionalnih
kompanija. Ta regija ulagačima nudi stručnu radnu snagu uz jeftine
troškove rada te niže poreze.
No, brzi gospodarski rast tih zemalja rezultirao je priljevom roba iz
zapadne Europe koji neće biti održiv ne dođe li do poboljšanja
transportnih veza između ta dva dijela kontinenta, na što je Bruxelles
već upozorio.
"Neravnoteža između transportnih nedostataka i izobilja nove
infrastrukture stvorit će probleme koji dovode u opasnost
konkurentnost Unije", upozorio je bivši povjerenik EU za konkurentnost
Karel van Miert u jednom prošlogodišnjem izviješću.
On je također upozorio da će "proširenje dodatno ubrzati rast
prometa, osobito teretnog transporta", predloživši izgradnju novih
transportnih koridora u 10 novih zemalja članica Unije "kako bi se
razvila transportna mreža s postojećih 15 zemalja članica" bloka.
Bruxelles procjenjuje da će se, zajedno s Bugarskom i Rumunjskom koje
se nadaju priključenju Uniji u 2007, ukupno morati izgraditi 20 tisuća
kilometara cesta i 30 tisuća kilometara željezničkih linija, uz nove
zračne luke. Sve bi to, prema procjenama EU, stajalo oko 100 milijardi
eura.
(Hina) xgbo ysbo
(Hina) xgbo ysbo