ZAGREB, 22. travnja 2004. (Hina) - Razvijanje infrastrukture, suradnja na području energetike, turizma, poljoprivrede te razvoj i korištenje riječke luke samo su neka od strateški važnih područja gospodarske suradnje Hrvatske i
Mađarske.
ZAGREB, 22. travnja 2004. (Hina) - Razvijanje infrastrukture, suradnja
na području energetike, turizma, poljoprivrede te razvoj i korištenje
riječke luke samo su neka od strateški važnih područja gospodarske
suradnje Hrvatske i Mađarske.#L#
Istaknuo je to otvarajući današnji Mađarsko-hrvatski poslovni skup
Tibor Suelt, voditelj Ureda za trgovinu Veleposlanstva Republike
Mađarske u Zagrebu. Skup koji se odvija u sklopu međunarodnih sajmova
"Građenje i opremanje" na Zagrebačkom velesajmu okupio je 20- ak
mađarskih i 60-ak hrvatskih tvrtki.
Na skupu je istaknuto kako će ulaskom Mađarske u EU u svibnju ove
godine glavnu ulogu u gospodarskoj suradnji Hrvatske i Mađarske morati
preuzeti mala i srednja poduzeća koja u obje zemlje još uvijek nisu
dovoljno razvijena da bi osigurala konkurentnost u trenutku potpunog
otvaranja tržišta multinacionalnim kompanijama.
Stoga je jedan od najvažnijih zadataka adaptiranje tih poduzeća na
pojačanu konkurenciju, kazao je Suelt.
Dodao je i kako se mađarska poduzeća žele uključiti u proces razvitka
hrvatskog gospodarstva, a o zainteresiranosti mađarskih investitora za
ulaganja u Hrvatsku svjedoči ulazak MOL-a u vlasničku strukturu INA-e
te sve veća ulaganja u turizam i prerađivačku industriju.
Podsjetio je kako je krajem prošle godine mađarski Dunapack u Zaboku
započeo s proizvodnjom u novoizgrađenoj tvornici valovitog kartona i
ambalaže u koju je uložio 23 milijuna eura i zaposlio 100 radnika, dok
su tvrtke Danuvius-marina, Diamant-marina i Aquamarin u razne
turističke objekte (Hoteli Primošten, Hotel Jelsa, Marina Tribunj
itd.) uložile više od 60 milijuna eura.
Suradnja dviju zemalja, rečeno je na skupu, odvija se i na području
energetike (spajanje energetskih mreža), cestovnog i željezničkog
prometa, a posebice turizma, s obzirom da su mađarski turisti u
Hrvatskoj sedmi po brojnosti te da je tu zemlju lani posjetilo 1,5
milijuna gostiju iz Hrvatske.
Cilj današnjeg poslovnog skupa, rečeno je, prvenstveno je stvaranje
poslovnih kontakata između malih i srednjih poduzeća, budući takvi
kontakti dugoročno gledano hrvatskim partnerima pružaju i mogućnost za
priključenje cijelom tržištu EU.
Prema podacima Središnjeg ureda za statistiku Mađarske, robnu
razmjenu između Hrvatske i Mađarske obavlja oko 1300 mađarskih i oko
700 hrvatskih tvrtki. Mađarski izvoz prošle je godine porastao u
odnosu na godinu ranije za 37 posto, na 424 milijuna američkih dolara,
dok je hrvatski izvoz u Mađarsku smanjen jedan posto, na 77,1 milijun
dolara.
(Hina) xtp yds
(Hina) xtp yds