ZAGREB, 19. travnja 2004. (Hina) - Katalog znanja izrađuje se u nakani da se smanji obujam gradiva i istodobno postigne više znanja, razumijevanja, kreativnosti te veće zadovoljstvo učenika i učitelja, rekao je danas ministar
znanosti, obrazovanja i športa Dragan Primorac na konferenciji za novinare u Zagrebu.
ZAGREB, 19. travnja 2004. (Hina) - Katalog znanja izrađuje se u nakani
da se smanji obujam gradiva i istodobno postigne više znanja,
razumijevanja, kreativnosti te veće zadovoljstvo učenika i učitelja,
rekao je danas ministar znanosti, obrazovanja i športa Dragan Primorac
na konferenciji za novinare u Zagrebu.#L#
Ministar Primorac voditelj je Koordinacije odbora za izradu Kataloga
znanja i na današnjoj je konferenciji izvijestio novinare o početku
rada Povjerenstva za izradu Kataloga znanja koje je prije podne
održalo prvi radni sastanak.
Spomenuta četiri načela, objasnio je Primorac, bit će i niti vodilje
članova Koordinacije s triju područja -
prirodoslovno-matematičko-tehničkoga, društveno-humanističkoga te iz
dviju radnih skupina - za defektologiju i tjelesnu kulturu.
Rekavši da je izradba Kataloga znanja osjetljiv postupak koji bi u
cijelosti trebao "zaživjeti" školske godine 2005./2006., Primorac je
istaknuo da su ta nastojanja potpuno u skladu s tendencijama u
Europskoj uniji (EU).
Katalog znanja bit će temelj za rasterećenje gradiva što će se pak
postići tako da će se nastava koncentrirati na nekoliko važnih
predmeta te tematsko i sustavno objašnjavanje bitnih stvari. Sadržavat
će iscrpno obrađenu shemu obveznih kataloških tema, pa će tako,
primjerice, biti navedeni ključni pojmovi koje učenik treba usvojiti,
objasnio je Primorac.
Pri tomu, dodao je, važno je spomenuti da će nastavnik na početku
sata u pet do sedam minuta s učenicima obnoviti stečena znanja
potrebna da bi mogli pratiti središnji dio nastave u tijeku kojega će
im prenositi nova znanja na što kreativniji način. Nastavnik će pak
moći po volji izabrati i dodatnu prezentaciju u vezi sa središnjom
nastavnom temom, a preporuka je da to bude interdisciplinarno i
svrhovito.
Osim toga, dodao je Primorac, u pet dodatnih kataloških tema bit će
izborni sadržaji koji će se stimulativno obrađivati u nastavi, ali
neće ulaziti u ocjenu.
Ministar Primorac pozvao je sve čimbenike iz sustava obrazovanja i
znanosti na suradnju i istaknuo da će posredovanjem interneta u
razgovorima i raspravama sudjelovati i roditelji, za što će uskoro
biti otvorena i posebna web adresa.
Akademik Vladimir Paar, ministrov savjetnik za izradbu Kataloga
znanja i zamjenik voditelja Koordinacije odbora, objasnio je da je
ključan element cijeloga procesa zapravo modernizacija hrvatskoga
školstva i njegovo uključivanje u europske reformske procese. U
kontekstu modernizacije, rekao je, učenje posredovanjem interneta i
računala može pomoći ako ih se vješto rabi, jer, naglasio je, to je
samo oruđe.
Cijeli taj proces bit će pak moguće ostvariti ako ga poprati sustavna
izobrazba nastavnika i tomu će se, istaknuo je ministar Primorac,
posvetiti puna pozornost.
Najavio je da će se uskoro susresti i s rektoricom zagrebačkoga
Sveučilišta Helenom Jasnom Mencer kako bi zajednički razmotrili ulogu
i odgovornost toga sveučilišta u izradbi Kataloga znanja koji je od
opće društvene koristi.
(Hina) xip yjn
(Hina) xip yjn