ZAGREB, 19. travnja 2004. (Hina) - Potaknut medijskim napisima o tisućama bolesnika koji mjesecima, pa i godinama, čekaju na specijalističke zdravstvene usluge, Građanski odbor za ljudska prava (GOLJP) upozorio je danas da svaki
pacijent ima zakonsko pravo na potreban medicinski tretman odmah ili najkasnije u roku od jednog do dva mjeseca.
ZAGREB, 19. travnja 2004. (Hina) - Potaknut medijskim napisima o
tisućama bolesnika koji mjesecima, pa i godinama, čekaju na
specijalističke zdravstvene usluge, Građanski odbor za ljudska prava
(GOLJP) upozorio je danas da svaki pacijent ima zakonsko pravo na
potreban medicinski tretman odmah ili najkasnije u roku od jednog do
dva mjeseca.#L#
GOLJP u priopćenju ističe da osiguranici Hrvatskog zavoda za
zdravstveno osiguranje (HZZO) svoje pravo na specijalističku
zdravstvenu zaštitu mogu ostvariti u razumnom roku temeljem Pravilnika
o pravima, uvjetima i ostvarivanju prava iz osnovnog zdravstvenog
osiguranja.
Po tom pravilniku, koji donosi HZZO, pacijent upućen specijalisti ima
pravo ostvariti tretman unutar jednog mjeseca, no ako mu to liječnik
ne može pružiti dužan je na uputnici navesti razlog za to i datum kad
će to učiniti, a najkasnije u roku 60 dana.
Ako specijalista ne ispoštuje rok od 60 dana, svaki osiguranik ima
pravo javiti se s tom uputnicom u roku od 30 dana rukovoditelju
područnog ureda HZZO-a, koji mu treba osigurati zdravstvenu zaštitu.
"Iako propisani legalni put nije jednostavan niti je njegov ishod
uvijek izvjestan, on svakom osiguraniku HZZO-a koji je upućen
specijalisti daje pravo da potreban medicinski tretman dobije odmah
ili najkasnije u roku od jednog od dva mjeseca", naglašava GOLJP.
Udruga pritom obavještava javnost da je spremna pomoći svakom
građaninu u ostvarivanju prava na pravovremenu i odgovarajuću
zdravstvenu zaštitu i to četvrtkom od 10 do 14 sati, putem "Zdravog
telefona" na broj 01/6171-653 i 01/6171-530.
(Hina) xmvr ymd
(Hina) xmvr ymd