ZAGREB, 14. travnja 2004. (Hina) - Grupa Podravka u 2003. godini je ostvarila 10 milijuna kuna neto dobiti, što je smanjenje u odnosu na 2002. (kada je iznosila 108,5 milijuna kuna), ali predstavlja pozitivan pomak u odnosu na prvih
šest lanjskih mjeseci, rečeno je na predstavljanju poslovnih rezultata te prehrambene industrije.
ZAGREB, 14. travnja 2004. (Hina) - Grupa Podravka u 2003. godini je
ostvarila 10 milijuna kuna neto dobiti, što je smanjenje u odnosu na
2002. (kada je iznosila 108,5 milijuna kuna), ali predstavlja
pozitivan pomak u odnosu na prvih šest lanjskih mjeseci, rečeno je na
predstavljanju poslovnih rezultata te prehrambene industrije.#L#
U drugoj polovici prošle godine grupa Podravka ostvarila je neto
dobit od 39 milijuna kuna, a bez troškova zbrinjavanja tehnološkog
viška radnika neto dobit bila bi oko 63 milijuna kuna, budući je
jednokratan trošak zbrinjavanja viška radnika u drugoj polovici godine
iznosio oko 24 milijuna kuna.
Kako je istaknuo predsjednik Uprave Podravke Darko Marinac loša
vijest je ta što je ostvaren tanak profit, no dobra je vijest što je
očišćena bilanca, čime je stvorena dobra baza za ovu poslovnu godinu.
Marinac je kazao kako su u prvom kvartalu ove godine ostvareni
neusporedivo bolji rezultati nego u ranijim godinama, pa je tako
zabilježen neto dobit od 27 milijuna kuna. Na tržištu Poljske u tom su
razdoblju vraćene stare pozicije, odnosno mjesečna prodaja Vegete je
na razini od 500 tona. Prodaja je u prva tri mjeseca u skladu s
planom, a profit je iznad planiranih veličina.
Ukupni prihod Grupe Podravka u prošloj je godini ostvaren u iznosu od
3,32 milijarde kuna, što je porast od 15 posto u odnosu na 2002.
godinu. Prihodi od prodaje iznose 3,2 milijarde kuna i viši su 17
posto.
Na hrvatskom je tržištu prodaja porasla 15 posto, na 1,75 milijardi
kuna, dok je prodaja na inozemnim tržištima porasla 20 posto, na 1,47
milijardi kuna.
Najveći pojedinačni porast prodaje od 39 posto ostvaren je u segmentu
pića - marke Studenac i Studena. Rast prodaje ostvarili su i drugi
segmenti proizvoda, izuzev Vegete čija je prodaja smanjena 14 posto.
Tržišta srednje Europe (Češka, Slovačka, Mađarska) bilježe porast od
63 posto u odnosu na 2002. godinu, a na tržištima jugoistočne Europe
prodaja je porasla 35 posto. Rast prodaje od 12 posto bilježi se na
tržištima istočne Europe, a na tržištima zapadne Europe, Skandinavije
i prekomorskih zemalja od deset posto. U drugoj polovici prošle godine
prodaja na tržištu Poljske se stabilizirala, međutim nije se uspio
nadoknaditi lošiji rezultat u prvoj polovici godine.
Investicije su u prošloj godini iznosile 260 milijuna kuna, pri čemu
je izdvojena investicija u novu tvornicu Podravka jela, u razvoj
poslovno informacijskog sustava itd.
Predstavnici Podravke istaknuli su kako se pripremaju za skori ulazak
10 novih zemalja u Europsku uniju. U tom smislu prilagodit će svoju
prodajnu politiku za ta tržišta kao i ojačati marketinške aktivnosti.
U Podravci očekuju jačanje svoje pozicije na tržištima Bosne i
Hercegovine, Makedonije te Srbije i Crne Gore.
Na novinarski upit da komentira izjavu predsjednika Vlade Ive
Sanadera o izlasku države iz vlasništva Podravke Marinac je kazao kako
je ta izjava u suglasju s politikom Vlade. Premijer je takve izjave
davao i ranije, pa i prilikom posjeta Podravci, rekao je Marinac.
"Primili smo to na znanje, a dugoročno promatrano država bi trebala
izaći iz vlasništva", istaknuo je Marinac dodajući kako bi onaj tko
najviše plati bio najpoželjniji vlasnik sadašnjeg državnog portfelja.
(Hina) xtp yds
(Hina) xtp yds