ZAGREB, 7. travnja 2004. (Hina) - Dobro rukovođenje omogućava učinkovitost i kvalitetu poslovanja, a visoka učinkovitost i dobra kvaliteta preduvjeti su za konkurentnost te omogućavaju opstanak na tržištu, istaknuto je na sjednici
Gospodarskog vijeća HGK-Komore Zagreb o temi "Rukovodne i organizacijske tehnologije za brzo povećanje učinkovitosti i dobiti".
ZAGREB, 7. travnja 2004. (Hina) - Dobro rukovođenje omogućava
učinkovitost i kvalitetu poslovanja, a visoka učinkovitost i dobra
kvaliteta preduvjeti su za konkurentnost te omogućavaju opstanak na
tržištu, istaknuto je na sjednici Gospodarskog vijeća HGK-Komore
Zagreb o temi "Rukovodne i organizacijske tehnologije za brzo
povećanje učinkovitosti i dobiti".#L#
Prezentirajući tu temu Vladimir Buratović, direktor zagrebačke
konzalting tvrtke "Zraka", kazao je kako je za povećanje dobiti u
kratkom razdoblju nužno odrediti ciljeve u poslovanju, očekivane
rezultate, neophodne alate i tehnologije, ali istodobno znati izbjeći
moguće zamke u ostvarivanju zahtjevnih rezultata.
Govoreći o ciljevima poduzeća istaknuo je kako oni prvenstveno
pokazuju kvalitetu rada uprave i rukovodstva. Od značajnih ciljeva
naglasio je dobit poduzeća, trošak amortizacije, izdvajanje za razvoj,
prosječnu plaću zaposlenika, radne i ekološke uvjete itd.
Kada je pak riječ o strateškim ciljevima poduzeća oni se moraju
postaviti tako da poduzeće ima istu razinu razvoja kao i razvijena
poduzeća, jer će se u protivnom naći u razvojnom jazu.
Buratović je istaknuo i kako je rukovodni podsustav najskuplji u
poduzeću te ima najveći utjecaj na rezultate tvrtke te ga stoga treba
prvog poboljšati. Tako primjerice uprave, ukoliko žele ostvariti
postavljene ciljeve, moraju poboljšati sustav rukovođenja. To znači da
ga trebaju oblikovati tako da se može znatno povećati broj donesenih
odluka. Potrebno je također raditi s alatima za štednju vremena kao
što su organizacija vlastitog rada, ubrzanju sastanaka,
standardizaciji izvješća itd.
Također, svaka uprava mora napisati strategiju poslovanja koja mora
biti konkretna i precizna. Strategija se radi za tri godine, a
razrađuje za godinu unaprijed, s detaljnim planom za prvi kvartal.
U povećanju konkurentnosti veliku ulogu također ima i marketing,
budući je on alat kojim se može povećati konkurentnost.
(Hina) xtp yds
(Hina) xtp yds