PARIZ, 7. travnja 2004. (Hina/AP) - Pobunjeni dioničari Eurotunnela osvojili su veću podršku u predstojećem glasovanju o nepovjerenju menadžmentu tog operatera tunela ispod La Manchea, što znači gotovo sigurnu smjenu uprave
kompanije.
PARIZ, 7. travnja 2004. (Hina/AP) - Pobunjeni dioničari Eurotunnela
osvojili su veću podršku u predstojećem glasovanju o nepovjerenju
menadžmentu tog operatera tunela ispod La Manchea, što znači gotovo
sigurnu smjenu uprave kompanije.#L#
Predvodnici nezadovoljnih dioničara uoči današnjeg glasovanja o
nepovjerenju upravi Eurotunnela dobili su glasove koji predstavljaju
20,5 posto vlasničkog udjela, dok je menadžment osvojio svega 8,3
posto glasova.
"Ne možemo pobijediti, to je sve što možemo reći", rekla je
glasnogovornica operatera tunelom koji povezuje Britaniju i Francusku,
Mady Chabrier.
Današnje zasjedanje skupštine dioničara kulminacija je dugotrajne
kampanje male dioničarske skupine Adacte za izmjenu menadžmenta te
britansko-francuske kompanije. Nezadovoljstvo je počelo rasti lani,
dolaskom francuskog poduzetnika Nicholasa Mogueta, koji je koristio
svoje investicijske publikacije i savjetodavne usluge tržišta dionica
da ohrabri male dioničare da podrže njegovu alternativnu viziju
razvoja kompanije.
Pobunjeni dioničari optužuju predsjednika uprave Charlesa Mackaya i
izvršnog direktora Richarda Shirrefsa da ne čine dovoljno na rezanju
duga te kompanije, koji sada iznosi nekih devet milijardi eura.
Predložili su svoje kandidate, Francuze, za članove uprave, kojom sada
dominiraju Britanci.
Eurotunnelovi problemi protežu se još od pokretanja projekta kasnih
1980-tih, kada je tadašnja britanska premijerka Margaret Thatcher
obećala da se niti jedan novčić poreznih obveznika neće utrošiti za
taj projekt. Eurotunnel je svojim ulagačima obećavao da će promet
dosegnuti 30 milijuna putnika godišnje već u prvoj godini poslovanja.
No, od početka poslovanja 1995. tim tunelom je prolazilo znatno manje
putnika. Primjerice, lani je njime prošlo svega 15,6 milijuna putnika.
Kompanija je u 2003. imala neto gubitak od 1,89 milijardi eura.
Najavila je planove uvođenja usluge teretnog prijevoza kako bi
potaknula rast prihoda, te je pozvala vladu kako bi joj pomogla pri
restrukturiranju golemog duga.
(Hina) xsbo yvmo
(Hina) xsbo yvmo