ZAGREB, 31. ožujka 2004. (Hina) - Na izložbi "Renesansa u Hrvatskoj" što će se 7. travnja otvoriti u francuskome Nacionalnom muzeju renesanse - dvorcu Ecouen u blizini Pariza predstavit će se remek djela hrvatske renesanse kako bi se
na prvome mjestu pokazalo da su neki od najvećih majstora europske renesanse hrvatskoga podrijetla, ističe komesar te izložbe Miljenko Jurković, profesor na Odsjeku za povijest umjetnosti zagrebačkoga Filozofskog fakulteta.
ZAGREB, 31. ožujka 2004. (Hina) - Na izložbi "Renesansa u Hrvatskoj"
što će se 7. travnja otvoriti u francuskome Nacionalnom muzeju
renesanse - dvorcu Ecouen u blizini Pariza predstavit će se remek
djela hrvatske renesanse kako bi se na prvome mjestu pokazalo da su
neki od najvećih majstora europske renesanse hrvatskoga podrijetla,
ističe komesar te izložbe Miljenko Jurković, profesor na Odsjeku za
povijest umjetnosti zagrebačkoga Filozofskog fakulteta.#L#
Izložba je zajednički projekt Galerije Klovićevi dvori iz Zagreba,
Nacionalnoga muzeja renesanse (dvorac Ecouen) i Udruženja nacionalnih
muzeja iz Pariza, a u dvorcu Ecouen moći će se razgledati od 7.
travnja do 12. srpnja, izvijestio je Jurković na današnjoj
konferenciji za novinare u Klovićevim dvorima.
Visoki pokrovitelji izložbe su predsjednik Republike Francuske
Jacques Chirac i hrvatski predsjednik Stjepan Mesić, a ostvarena je
zahvaljujući dugogodišnjoj suradnji direktora francuskoga Nacionalnog
muzeja renesanse Alaina Erlande-Brandenburga i Miljenka Jurkovića,
koji je i voditelj Međunarodnoga istraživačkog centra za kasnu antiku
i srednji vijek Sveučilišta u Zagrebu.
I dok je prvi cilj, istaknuo je Jurković, doista pokazati da su
istaknuti renesansni umjetnici kao Francesco Laureana, Ivan Duknović,
Julije Klović, Andrija Medulić i Juraj Ćulinović podrijetlom iz
Hrvatske, drugi je ukazati na činjenicu da je Hrvatska, posebice
njezin dalmatinski prostor, područje velike interakcije i
multikulturalnosti.
Jurković je napomenuo kako je izložbu od početka pratilo nekoliko
paradoksa, od kojih je jedan zapravo bio i početni iskorak za izložbu.
Jer, objasnio je, u vrijeme renesanse kada je Hrvatska zbog osmanskoga
prodora doista bila svedena na "ostatke ostataka", nije vrijedila ona
stara rimska poslovica da u ratu Muze šute, budući da su u to vrijeme
u Hrvatskoj nastajala možda najljepša djela europske renesanse.
Zato će, istaknuo je Jurković, u kontekstu činjenice da Europa ne
poznaje dovoljno Hrvatsku, te da je za europske povjesničare ona
počesto "bijela mrlja na karti Europe" i ta izložba na isti način kao
i nekoliko velikih izložaba prije - "Hrvati i Karolinzi" i "Hrvati i
Anžuvinci", pridonijeti prepoznavanju Hrvatske i njezine kulture.
Prvi put na jednome mjestu u dvorcu Ecouen u autentičnome renesansnom
okružju "zabljesnut će" remek djela hrvatske renesanse s kojima želimo
zadiviti svijet, kako stručnjake, tako i "obične ljude", ustvrdio je
Jurković.
Bit će izloženo 85 kataloških jedinica, od kojih 18 panoa s vrhunskim
djelima renesansne arhitekture u Hrvatskoj, među kojima i Šibenska
katedrala te kapela blaženoga Ivana Trogirskoga.
Izložba ne će biti analitički pregled renesanse već odabir vrhunskih
djela arhitekture, kiparstva, slikarstva, crteža, grafike, zlatarstva
i literature, a značaju izložbe pridonosi činjenica da će se prvi put
u povijesti na istome mjestu "naći" djela hrvatskih renesansnih
umjetnika koja se čuvaju u hrvatskim zbirkama s onima pohranjenim u
francuskim muzejima.
Nakon dvorca Ecouen izložba će se 26. kolovoza "preseliti" u Galeriju
Klovićevi dvori gdje će biti otvorena do 21. studenoga.
(Hina) xip ymc
(Hina) xip ymc