RIJEKA,25. ožujka 2004.(Hina) - Podružnica Sindikata pomoraca Hrvatske i Radničko vijeće Jadrolinije danas su medijima uputili priopćenje u kojemu se navodi kako "tvrdnja SEM Marine iz Splita (jedne od tvrtaka u vlasništvu kompanije
SEM) da podliježe istim zakonskim okvirima kao Jadrolinija i poštuje ih u cijelosti, nije točna" te da ta tvrtka "ne primjenjuje Nacionalni kolektivni ugovor za pomorce na putničkim brodovima i trajektima iz 1998."
RIJEKA,25. ožujka 2004.(Hina) - Podružnica Sindikata pomoraca Hrvatske
i Radničko vijeće Jadrolinije danas su medijima uputili priopćenje u
kojemu se navodi kako "tvrdnja SEM Marine iz Splita (jedne od tvrtaka
u vlasništvu kompanije SEM) da podliježe istim zakonskim okvirima kao
Jadrolinija i poštuje ih u cijelosti, nije točna" te da ta tvrtka "ne
primjenjuje Nacionalni kolektivni ugovor za pomorce na putničkim
brodovima i trajektima iz 1998."#L#
"Na web stranici SEM Maritme companyja pod panamskom zastavom
istaknuto je da ta tvrtka nastavlja tradiciju liberijske kompanije
istog imena i ima ro-ro brodove 'Ancona', 'Split 1700' i 'Kraljicu
mira' koji plove na liniji Split-Ancona-Split," kaže se u priopćenju.
U njemu nadalje stoji da trajekt "Ancona" sada ima 20 članova posade
koji su ukrajinski državljani te da je remont na tom trajektu obavljen
u crnogorskom brodogradilištu u mjestu Bijela, a "uz opravdanje da je
ono jeftinije od domaćih brodogradilišta."
Polemika između sindikata Jadrolinije i SEM Marine iz Splita počela
je 17. ožujka ove godine kada je sindikat uputio priopćenje u kojemu
se, među ostalim, naglašava da se "zaposlenici Jadrolinije kategorično
protive razbijanju i podjeli tog poduzeća." Navedeno je da zbog
neujednačene primjene zakona neki brodari, primjerice splitska SEM
Marina čiji brodovi održavaju promet na Jadranu, a plove pod panamskom
zastavom, imaju veće povlastice nego domaći brodari, da se na dio
brodara ne primjenjuju zakonske odredbe te da zabrinjava što postoji
zahtjev SEM Marine da preuzme dio linija kojima prometuje državni
brodar Jadrolinija.
Nakon toga priopćenjem se oglasila SEM Marina ističući da je "SEM
Marina d.d dioničko društvo i brodski prijevoznik koji obavlja
linijski prijevoz putnika u Hrvatskoj, da je svih pet brodova te
tvrtke registrirano pod hrvatskom zastavom te da tvrtka posluje u
skladu sa zakonskim odredbama." U toj tvrtki smatraju da "sindikat i
Radničko vijeće Jadrolinije bez obaziranja na činjenice, pokazuju
paničan strah od konkurencije i gubitka privilegija" te da "otvorena i
tržišna pravila igre uvijek u početku paraliziraju one koji su do tada
bili favorizirani", ali da se, "unatoč tomu, od tržišta ne može
pobjeći."
U današnjem priopćenju sindikat i Radničko vijeće Jadrolinije
pojašnjavaju da je njihovo priopćenje od 17. ožujka ove godine "osvrt
na izjavu vlasnika tvrtke SEM Marina koji traži dio tržišta i njegovu
podjelu na 80 posto linija Jadroliniji i 10 posto malim brodarima, što
za sobom nosi gubitak 10 posto linija pomorskog prometa na Jadranu".
(Hina) xhšup ydd
(Hina) xhšup ydd