SARAJEVO,22.ožujka(Hina) - Predstavnici međunarodnih organizacija koje djeluju u Bosni i Hercegovini oštro su tijekom vikenda kritizirali Hrvatsku demokratsku zajednicu BiH (HDZ) zbog najava iz te stranke kako neće biti podržana
planirana reforma obrazovnog sustava zbog straha od mogućeg ukidanja prava na obrazovanje na hrvatskom jeziku.
SARAJEVO,22.ožujka(Hina) - Predstavnici međunarodnih organizacija koje
djeluju u Bosni i Hercegovini oštro su tijekom vikenda kritizirali
Hrvatsku demokratsku zajednicu BiH (HDZ) zbog najava iz te stranke
kako neće biti podržana planirana reforma obrazovnog sustava zbog
straha od mogućeg ukidanja prava na obrazovanje na hrvatskom jeziku.#L#
Ministar civilnih poslova BiH Safet Halilović također je optužio HDZ
prigovorivši mu da čini sve ne bi li se segregacija uspostavila i u
visokoškolskom obrazovanju. U izjavi koju je u ponedjeljak objavilo
sarajevsko "Oslobođenje" Halilović je kazao kako predsjednik HDZ-a BiH
Bariša Čolak želi uspostavu etničkih sveučilišta u zemlji, što je
potpuno protivno europskim standardima.
Pet HDZ-ovih ministra obrazovanja iz županija s hrvatskom većinom
krajem prošlog tjedna potpisali su deklaraciju kojom su se pozvali na
ustavno pravo svakog naroda na obrazovanje na vlastitom jeziku i pravo
na nacionalne škole, odbivši na taj način prijedlog preustroja
osnovnoškolskog i srednjoškolskog sustava u BiH.
Visoki predstavnik za BiH Paddy Ashdown, voditelj misije OESS-a Robert
Beecroft i predstavnica Vijeća Europe u BiH Sonia Moser-Starrach
objavili su zajedničko priopćenje u kojemu su osudili postupak
HDZ-ovih ministara upozorivši kako će pretvaranje pitanja
administrativnih i tehničkih reformi, odnosno objedinjavanja škola, u
politički i nacionalni problem štetiti izgledima BiH za ulazak u
Europu.
Međunarodni predstavnici u BiH ističu kako je već ranije podržana
strategija reforme obrazovanja u BiH koja govori o ukidanju bilo
kakvog oblika diskriminacije u školama, ukidanju paralelnih struktura
i racionalizaciji poslovanja.
Voditelj misije OESS-a Beecroft istaknuo je kako postojeći sustav koji
tolerira dvije nacionalno odvojene škole pod jednim krovom treba
racionalizirati, što ni na koji način ne utječe na nastavne planove
ili jezik koji se koristi u nastavi.
(Hina) xrm ybr
(Hina) xrm ybr