NEW YORK, 18. ožujka 2004. (Hina/AFP) - Otkako je "Amelie" očarala Amerikance koji nakon napada iz 2001. čeznu za snovima, francuski film doživljava neobičan uspjeh u Sjedinjenim Državama, a američki kritičari, ljubitelji Truffauta i
Godarda, govore o "novom Novom valu".
NEW YORK, 18. ožujka 2004. (Hina/AFP) - Otkako je "Amelie" očarala
Amerikance koji nakon napada iz 2001. čeznu za snovima, francuski film
doživljava neobičan uspjeh u Sjedinjenim Državama, a američki
kritičari, ljubitelji Truffauta i Godarda, govore o "novom Novom
valu".#L#
Prihodi od filmova "made in France" udvostručili su se u zadnje tri
godine, napose zahvaljujući filmu "Amelie" koju tumači Audrey Tautou.
Film Jean-Pierrea Jeuneta ostvario je u SAD-u najveću zaradu među
filmovima na francuskom jeziku - 34 milijuna dolara.
Lani je "Pijanist" Romana Polanskog, film francuske produkcije
snimljen na engleskom i dobitnik Zlatne palme za 2002. na festivalu u
Cannesu, zaradio gotovo isto toliko: 33 milijuna dolara.
K tome, nekoliko je filmova u SAD-u zaradilo više od milijun dolara,
među kojima su animirani film "Les Triplettes de Belleville" Sylvaina
Chometa (pet milijuna dolara, još se prikazuje u kinima) i "Le Peuple
Migrateur" Jacquesa Perrina (deset milijuna).
Patrick Renault koji je u francuskom konzulatu u New Yorku zadužen za
audiovizualni sektor, ističe ulogu nekih redatelja-producenata kao što
su Luc Besson ("Peti element"), Matthieu Kassovitz ("Grimizna rijeka")
i Francois Ozon ("Bazen") koji su srušili tabu snimajući na engleskom
i proširili uobičajenu paletu francuskog filma snimajući žanrovske
filmove - fantastične, futurističke, trilere, policijske - koji u
Francuskoj gotovo da ne postoje.
Nova vitalnost francuske sedme umjetnosti u SAD-u povezana je i sa
sve većim uspjehom koprodukcija koje je pokrenula Francuska,
udvostručenih u zadnje četiri godine, poput "Ničije zemlje" Danisa
Tanovića, dobitnika Oscara za najbolji strani film 2002., "Sve o
mojoj majci" Španjolca Pedra Almodovara, koji je istu nagradu dobio
2000. i "Central do Brasil" Brazilca Waltera Sallesa.
Ipak, poboljšanje stanja zadnjih godina treba postaviti u stvarne
okvire: francuski film još uvijek čini tek 0,8 posto filmskog tržišta
u SAD-u.
"Na američko se tržište teško probiti. Gotovo ne postoje dvorane u
kojima se mogu prikazivati filmovi koje nisu proizvele velike
hollywoodske kompanije", ističe producent Philippe Martin koji dodaje
da i u Francuskoj uvelike prevladavaju hollywoodski filmovi.
(Hina) xvrad ybnš
(Hina) xvrad ybnš