ZAGREB, 16. ožujka 2004. (Hina) - Tehnološki i organizacijski modernizirana Luke Rijeka spremna je ispuniti sve zahtjeve hrvatskih gospodarstvenika za otpremom njihovih roba na izvozna tržišta, rekao je predsjednik Uprave Luke Rijeka
Denis Vukorepa na prezentaciji mogućnosti toga poduzeća u Hrvatskoj gospodarskoj komori - Komori Zagreb.
ZAGREB, 16. ožujka 2004. (Hina) - Tehnološki i organizacijski
modernizirana Luke Rijeka spremna je ispuniti sve zahtjeve hrvatskih
gospodarstvenika za otpremom njihovih roba na izvozna tržišta, rekao
je predsjednik Uprave Luke Rijeka Denis Vukorepa na prezentaciji
mogućnosti toga poduzeća u Hrvatskoj gospodarskoj komori - Komori
Zagreb.#L#
Vukorepa je pozvao gospodarstvenike da koriste mogućnosti riječke
luke, koje su, kako je rekao, u nekoliko prošlih godina pojačanim
investiranjem i organizacijskim preustrojem znatno unaprjeđene. Kao
rezultat toga, rekao je, 2003. godinu je prekretnica u novijoj
povijesti riječke luke.
"Zato nije potrebno da i dalje 10 tisuća kontejnera hrvatskih roba
godišnje za izvoz kao izlaznu luku koriste slovenski Kopar", naglasio
je Vukorepa.
Kako je izvijestio, u 2003. godini riječka luka ostvarila je promet
od 3,55 milijuna tona tereta, što je 13 posto više u odnosu na 2002.
Kontejnerski promet povećan je 81 posto, a promet rasutog tereta veći
je za 34 posto. Za ovu godinu, Luka Rijeka planira prekrcati oko 4
milijuna tona tereta, a kako je izvijestio Vukorepa, prva dva
ovogodišnja mjeseca daju naslutiti da će se taj plan i ostvariti.
Govoreći o nekoliko najznačajnijih investicijskih projekata u Luku
Rijeka od 1999. do danas, Vukorepa je posebno izdvojio projekte
tehnološke modernizacije kontejnerskog terminala i obnove teške
mehanizacije na terminalu za rasute terete u Bakru.
Završetkom "Samsung" projekta modernizacije kontejnerskog terminala,
krajem 2002. počela su s radom dva nova prekrcajna mosta, čime je
značajno povećan kapacitet prekrcaja kontejnera, čime je Luka Rijeka
postala jedinom na sjevernom Jadranu u kojoj se može prekrcati 80
kontejnera po satu, naglasio je Vukorepa.
Tehnološkom modernizacijom bakarskog terminala za rasute terete, pak,
osigurane su 20 posto veće prekrcajne mogućnosti i kapacitet u odnosu
na konkurentske luke, a nova oprema i velika dubina mora uz operativne
obale izdvojili su bakarski terminal na mjesto vodećeg terminala za
rasute terete na Mediteranu.
Kao dodatnu prednost Luke Rijeka Vukorepa je istaknuo i mogućnost
korištenja Feeder linija (plovidba sporednim prugama) kojima se, u
suradnji sa Lošinjskom plovidbom, omogućuje otprema robe iz Luke
Rijeka u manje mediteranske luke u koje ne mogu pristati veliki
brodovi.
Novi krupan korak u revitalizaciji riječke luke je, rekao je
Vukorepa, poslovno partnerstvo s vodećim izraelskim i svjetskim
brodarom "Zim Israel Navigation", koje je omogućilo povezivanje Luke
Rijeka s najvećim lukama Dalekog istoka.
Pokrenut je i kontejnerski vlak Rijeka - Budimpešta - Rijeka, koji
prometuje jednom tjedno, a daljnji planovi Luke Rijeka uključuju
povezivanje najveće sjeverno europske riječne luke Duisburg sa Lukom
Vukovar i dopremu robe do Luke Rijeka, radi daljnjeg transporta na
Mediteran i Daleki istok, najavio je Vukorepa.
(Hina) xduk yds
(Hina) xduk yds