ZAGREB, 16. ožujka 2004. (Hina) - Hrvatska naftna kompanija Ina u modernizaciju rafinerija Rijeka i Sisak do 2008. će uložiti 686 milijuna dolara, najavio je na današnjoj konferenciji za novinare član Uprave i izvršni direktor za
rafinerije i veleprodaju Boris Čavrak.
tika
ZAGREB, 16. ožujka 2004. (Hina) - Hrvatska naftna kompanija Ina u
modernizaciju rafinerija Rijeka i Sisak do 2008. će uložiti 686
milijuna dolara, najavio je na današnjoj konferenciji za novinare član
Uprave i izvršni direktor za rafinerije i veleprodaju Boris Čavrak. #L#
Član Uprave i direktor financija i kontrolinga Laszlo Geszti
izvijestio je da je INA prošle godine ostvarila profit od 135 milijuna
dolara. Dobre rezultate očekujemo i u ovoj godini, očekujemo stabinu i
uspješnu godinu, kazao je.
Geszti je, govoreći o koordinaciji i sinergijama Ine i njenog
strateškog partnera MOL-a, najavio da će MOL-ove benzinske postaje u
Hrvatskoj i Sloveniji prijeći u Inin sustav.
MOL u Hrvatskoj ima jednu benzinsku postaju, u Sloveniji osam. Sve će
one prijeći u Inin sustav, jer želimo ojačati lokalnu tržišnu marku,
kazao je Geszti, podsjećajući da je MOL tako učinio i u Slovačkoj sa
Slovnaftom.
Vezano za nabavu nafte u Ini, Geszti je istaknuo da tijekom dubinskog
snimanja Ine u vrijeme njene privatizacije, MOL-ovi stručnjaci i
konzultanti nisu našli nepravilnosti, iako se, dodaje, može reći da
one postoje u svakom poslu.
Kao jednu od koristi strateškog partnera naveo je i mogućnost niže
cijene za nabavu nafte, objašnjavajući da MOL koji iz Rusije nabavlja
11 milijuna tona nafte, može Ini omogućiti bolju cijenu za njenu
nabavu od milijun tona iz Rusije.
Ako se kaže da sisačkoj Rafineriji treba milijun tona nafte, tako se
može ostvariti ušteda od 15 milijuna dolara, kazao je Geszti.
Istaknuo i da su ukupna Inina ulaganja prošle godine bila viša od 200
milijuna dolara, a modernizacija rafinerija, posebice sisačke, bila je
i glavna tema današnje konferencije.
Čavrak ističe da je u razdoblju 2004.-2008. predviđeno u Rafineriju
Rijeka uložiti 364 milijuna dolara, u Sisak 303 milijuna, te 20
milijuna dolara u logistiku.
To je ukupno 686 milijuna dolara, što je oko 250 milijuna dolara više
nego je bilo predviđeno poslovnim planom iz 2001., rekao je Čavrak,
ističući da su dolaskom MOL-a prihvaćeni planovi viši od inicijalnih.
Čavrak naglašava da će, kada budu obnovljene, dvije rafinerije moći
prerađivati 7 do 8 milijuna tona nafte godišnje. Inino gravitacijsko
tržište procjenjuje se na oko 30 milijuna tona, što znači da bi dvije
Inine rafinerije podmirivale oko četvrtinu tog tržišta, prvenstveno
hrvatsko, te tržište zemalja bivše Jugoslavije, procjenjuje Čavrak.
Ulaganja pak u modernizaciju sisačke Rafinerije prošle su godine
iznosila 33 milijuna dolara, ove godine uložit će se više od 20
milijuna dolara, a ulaganja su usmjerena proizvodnji derivata europske
kvalitete.
Čavrak ističe da sisačka Rafinerija može proizvoditi motorne benzine
prema Euro III standardu, u količini 15 do 20 tisuća tona mjesečno,
što je oko 30 posto ukupnih količina, a može proizvoditi, od 12 do 15
tisuća tona mjesečno, dizelskog goriva prema Euro III standardu.
Daljnje rekonstrukcije i modernizacija, naglašava, trebaju sisačkoj
Rafineriji omogućiti proizvodnju goriva po Euro IV i Euro V
specifikacijama.
Ističući da u Ini iduće tri godine neće biti otpušanja radnika,
Čavrak je naglasio da će se u Rafineriji Sisak nastaviti proces
smanjenja broja radnika. U toj je rafneriji prije Domovinskog rata
bilo 3.500 zaposlenih, a bez ijednog otkaza (otpremninama, prijelazom
u izdvojene tvrtke i sl.) taj je broj reduciran na 850. Nastavit ćemo
s tim procesom, a plan je da u sisačkoj Rafineriji bude oko 650
zaposlenih, kazao je.
(Hina) xbn yds
(Hina) xbn yds