WASHINGTON, 9. ožujka 2004. (Hina/AFP) - Moda dijeta sa smanjenim unosom šećera i škroba koja je zahvatila Ameriku, donosi veliku zaradu industriji koja se toliko zahuktala da počinje zabrinjavati potrošačke udruge.
WASHINGTON, 9. ožujka 2004. (Hina/AFP) - Moda dijeta sa smanjenim
unosom šećera i škroba koja je zahvatila Ameriku, donosi veliku zaradu
industriji koja se toliko zahuktala da počinje zabrinjavati potrošačke
udruge.#L#
Prema nedavnom istraživanju 59 milijuna Amerikanaca, odnosno 30 posto
stanovništva vodi računa o udjelu ugljikohidrata u prehrani.
Nakon progona kalorija i oduševljenja "light" proizvodima, sada je u
modi obračun s ugljikohidratima, na što se usmjerila prehrambena
industrija.
Najveću je korist od te mode imala mesna industrija koja je
zabilježila nagli porast prodaje, na štetu proizvođača tjestenine,
kruha i slatkiša. No potonji su odlučili uzvratiti udarac, pa tako
sada imamo bombone i čokolade s etiketom "low carb", odnosno s niskom
razinom ugljikohidrata.
Ni proizvođači pizza nisu htjeli zaostati, pa neki već nude i takve
pizze, poput lanca Donatos, bivše podružnice tvrtke McDonald's.
Međutim, prema najnovijim znanstvenim istraživanjima, dijete sa
smanjenim udjelom ugljikohidrata dugoročno nisu uspješnije od
klasičnih dijeta sa smanjenim udjelom masti. Naprotiv, neograničena
potrošnja masti može povećati razinu kolesterola koji je siguran
čimbenik rizika za pojavu srčanih bolesti.
"Budući da dva od tri Amerikanca pate od pretilosti i da među djecom
i mladima raste postotak pretilih osoba, država ne smije dopustiti da
zbog te dijete dobiju na kilaži", kaže Bonnie Liebman, nutricionist u
Centru za znanost u društvenom interesu (CSPI), potrošačkoj udruzi.
CSPI poziva američku saveznu službu za nadzor nad prehrambenim
proizvodima i lijekovima (FDA) da utvrdi službeni zaštitni znak za
nisku razinu ugljikohidrata kako bi se spriječilo širenje lažnih
etiketa.
(Hina) xvrad ydgk
(Hina) xvrad ydgk