ZAGREB, 3. ožujka 2004. (Hina) - Panonska pivovara, koja je 1. ožujka promijenila ime u Carlsberg Croatia, prošle je godine ostvarila ukupni prihod od 300 milijuna kuna, a prodaja je u odnosu na 2002. porasla za 7 posto, istaknuo je
na današnjem susretu s novinarima Jorn Pedersen, direktor Carlsberga Croatia.
ZAGREB, 3. ožujka 2004. (Hina) - Panonska pivovara, koja je 1. ožujka
promijenila ime u Carlsberg Croatia, prošle je godine ostvarila ukupni
prihod od 300 milijuna kuna, a prodaja je u odnosu na 2002. porasla za
7 posto, istaknuo je na današnjem susretu s novinarima Jorn Pedersen,
direktor Carlsberga Croatia.#L#
Tijekom 2003. tržišni udio Carlsberga Croatia na hrvatskom tržištu
piva porastao je za 2 posto u odnosu na kraj 2002. i dosegnuo 11
posto, a ove godine u planu je dostizanje tržišnog udjela od 13 posto,
rekao je Pedersen. Po njegovim riječima, potvrda realnosti ostvarenja
toga plana je i prodaja u siječnju ove godine, koja je čak 135 posto
veća u odnosu na siječanj 2003.
Osvrćući se na visinu poreznog opterećenja i opterećenja trošarinama,
Pedersen je istaknuo da su ti nameti u Hrvatskoj neopravdano visoki,
što rezultira velikim restrikcijama za industriju alkoholnih pića. Po
njegovim podacima, prosječna davanja za pivo u regiji (koja uključuje
Mađarsku, Bosnu i Hercegovinu, Srbiju i Crnu Goru, Rumunjsku, Češku,
Bugarsku i Poljsku) je 11,66 eura po hektolitru, dok u Hrvatskoj
iznosi 27 eura po hektolitru.
U Italiji, Portugalu, Grčkoj i Španjolskoj su prosječna davanja
iznose 13,65 eura po hektolitru. Samo u Španjolskoj nemat iznosi čak
9,31 euro po hektolitru.
Po Pedersenovim procjenama, zbog previsokog poreza, koji po njegovu
mišljenju na kraju plaćaju potrošači koji zbog većih cijena manje
kupuju i piju pivo, hrvatski državni proračun godišnje gubi 245
milijuna kuna.
(Hina) xduk ydb
(Hina) xduk ydb