ZAGREB, 3. ožujka 2004. (Hina) - Vrijednost novosklopljenih leasing ugovora u Hrvatskoj prošle je godine iznosila 911 milijuna eura, što je za čak 71 posto više nego 2002., godine, pri čemu je najveći dio po vrijednosti - 32 posto
hrvatskog leasing tržišta, držao Hypo Leasing, podaci su iz posebnog priloga Privrednog vjesnika pod nazivom "Leasing u Hrvatskoj".
ZAGREB, 3. ožujka 2004. (Hina) - Vrijednost novosklopljenih leasing
ugovora u Hrvatskoj prošle je godine iznosila 911 milijuna eura, što
je za čak 71 posto više nego 2002., godine, pri čemu je najveći dio po
vrijednosti - 32 posto hrvatskog leasing tržišta, držao Hypo Leasing,
podaci su iz posebnog priloga Privrednog vjesnika pod nazivom "Leasing
u Hrvatskoj".#L#
Snažan rast leasing tržišta u Privrednom vjesniku pripisuju
ponajprije prošlogodišnjem ograničavanju rasta bankarskih kredita,
zbog čega su banke, u čijem je vlasništvu osam od ukupno 12 leasing
društava, potencijalne kreditne klijente 'preusmjeravale' u svoje
leasing kuće, na koje se ograničenje plasmana nije odnosilo.
Od ukupno 46.784 ugovora o leasingu koji su lani sklopljeni, gotovo
polovica ugovora - 22.576, odnosi se na Raiffeisen leasing. Slijedi
Hypo Leasing sa 9.665 ugovora te VB Leasing koji ima sklopljenih 3.277
ugovora.
Po vrijednosti tih ugovora, pak, vodeći je Hypo s 289 milijuna eura,
slijedi Raiffeisen s 219 milijuna eura, pa Erste sa 105 milijuna eura
te HVB sa 85 milijuna eura, što znači da su ta četiri vodeća društva
lani držala ukupno 76 posto hrvatskog leasing tržišta.
Najveći se dio od ukupnog broja ugovora, točnije 93 posto ugovora,
što predstavlja 64 posto ukupne vrijednosti ugovora lani, odnosilo na
automobile, što se dijelom može pojasniti i činjenicom da su tri
leasing društva (debis, Porsche i Z plus izravno vezana uz
automobilsku industriju). Na raznu opremu odnosilo se, pak, 6 posto
potpisanih ugovora (po vrijednosti ugovora 18 posto), a na nekretnine
0,33 posto ugovora i 16 posto ukupne vrijednosti svih leasing ugovora
u prošloj godini.
Ta je raspodjela u Europi značajno drugačija - na automobile se
odnosi 40 posto, opremu 30, a nekretnine 20 posto, a u Privrednom
vjesniku ističu kako u podacima za Hrvatsku posebice zabrinjavajuće
nizak udio opreme. To tumače kao pokazatelj da se nedovoljno ulaže u
nove proizvodne kapacitete koji će generirati novu vrijednost.
Istodobno, ističu kako bi nekretnine u narednim godinama mogle
postati 'hit' na hrvatskom tržištu i zauzeti oko 20 posto tržišta,
iako se njima trenutno bavi samo pet leasing društva u Hrvatskoj. Oni
su lani sklopili ukupno 153 ugovora o financiranju nekretnina - 30
posto više nego 2002., a vrijednost tih ugovora povećana je za čak 153
posto, na 147 milijuna eura.
Značajna je činjenica da je leasingom financirano nekoliko većih
projekata, poput izgradnje trgovačkih centara ili poslovnih zgrada u
više hrvatskih gradova. No, daljnjem razvoju te vrste leasinga, kažu u
Privrednom vjesniku, najveća je prepreka stanje hrvatskih zemljišnih
knjiga, odnosno nesređeni vlasnički odnosi u njima.
Leasing je, prema podacima koje Privredni vjesnik prenosi iz studije
HGK "Intelektualni kapital", u prošloj godini bila i najisplativija
djelatnost u Hrvatskoj s najefikasnijim djelatnicima. U toj se
studiji, naime, među 490 iznadprosječnih tvrtki po efikasnosti
intelektualnog kapitala, na vrhu ljestvice nalaze tri leasing
društva.
Prvi je debis Leasing, koji je na svaku kunu uloženu u zaposlene
stvorio dodatnih 32,12 kuna; zatim Hypo s dodatnih 30,53 kune te Erste
sa 26,04 kune. Tako je, dok je ostatak hrvatskog gospodarstva na
uloženu kunu zarađivalo oko dvije kune nove vrijednosti, u leasingu je
prosjek iznosio 32 kune ili čak 16 posto više.
(Hina) xrub ydb
(Hina) xrub ydb