BRUXELLES, 3. ožujka (Hina) - Uporno zaostajanje Europe za superiornim američkim gospodarstvom, kako se čini, više ima veze s psihologijom nego sa strukturalnim slabostima, stoji u najnovijem izvješću Eurobarometra o
poduzetništvu.
BRUXELLES, 3. ožujka (Hina) - Uporno zaostajanje Europe za
superiornim američkim gospodarstvom, kako se čini, više ima veze s
psihologijom nego sa strukturalnim slabostima, stoji u najnovijem
izvješću Eurobarometra o poduzetništvu.#L#
Europljani su, kako se navodi u tome izviješću, jednostavno previše
preplašeni od pokretanja vlastitog biznisa. Prema tome izviješću,
gotovo svaki drugi stanovnik Europske unije (EU) ne bi ušao u
vlastiti biznis ako postoji ikakav rizik da propadne. Suprotno
tome, na to bi se bez obzira na rizik odvažilo više od dvije trećine
Amerikanaca. Posljedica toga je da polovina Europljana preferira
biti nečijim zaposlenikom, dok bi dvije trećine Amerikanaca radije
bilo samozaposleno.
Istraživanje Eurobarometra pokazalo je da se na poduzetničke
inicijative u zadnje tri godine odlučilo samo četiri posto
Europljana. U SAD-u je riječ o tri puta većem postotku, čemu su se
značajno približile Grčka i Irska.
Bruxelles je utvrdio da je bojažljivost europskih poduzetnika
ključna slabost njegovog nastojanja da do kraja desetljeća
prometne EU u najkonkurentnije svjetsko gospodarstvo. Uočeno je i
da je brzina kojom rastu nove europske tvrtke prespora u odnosu na
američke, te da je broj zaposlenika u takvim tvrtkama, kojih je u
prosjeku šest, čak tri puta manji nego u američkim tvrtkama.
Stoga je Europska komisija objavila novi okvir za razvoj
poduzetničkih aktivnosti u Europi. U novom Akcijskom planu
izložila je inicijativu za rezanje birokracije i ohrabrivanje
poduzetnika, posebice žena i pripadnika etničkih manjina.
"Europi je potrebno više poduzetnika da bi se potaknula njezina
slabija konkurentska izvedba", izjavio je europski povjerenik za
poduzetništvo Erkki Liikanen. "Da bi se dao poticaj inovacijama,
konkurentnosti i rastu, više Europljana mora pokretati ili
preuzimati biznise, a jednom kad je posao utemeljen, potrebni su mu
uvjeti za rast. Akcijski plan identificira fokusirani niz mjera u
područjima gdje Europa može i želi napraviti razliku".
Ključni ciljevi tih mjera su njegovanje veće poduzetničke
usmjerenosti među mladim ljudima, reduciranje stigme neuspjeha,
davanje podrške ženama i pripadnicima etničkih manjina,
pojednostavljivanje složenih poreznih zakona te olakšavanje
transfera biznisa u ruke novih vlasnika.
(Hina) xsbo ygbo
(Hina) xsbo ygbo