ZAGREB, 2. ožujka 2004. (Hina) - Od 1. travnja ove godine 76 licenciranih putničkih agencija za prodaju avio karata, članica Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA), najvjerojatnije će uvesti posebnu naknadu (pristojbu) za uslugu
prodaje aviokarata u domaćem prometu; naknada bi iznosila oko 30 kuna po karti, a uvela bi se kao odgovor na ovogodišnje smanjenje provizija od strane aviokompanija.
ZAGREB, 2. ožujka 2004. (Hina) - Od 1. travnja ove godine 76
licenciranih putničkih agencija za prodaju avio karata, članica Udruge
hrvatskih putničkih agencija (UHPA), najvjerojatnije će uvesti posebnu
naknadu (pristojbu) za uslugu prodaje aviokarata u domaćem prometu;
naknada bi iznosila oko 30 kuna po karti, a uvela bi se kao odgovor na
ovogodišnje smanjenje provizija od strane aviokompanija.#L#
Istaknuto je to, između ostaloga, na današnjoj godišnjoj skupštini
UHPA-e u Zagrebu, kojoj je prethodilo predstavljanje knjige "Hrvatske
putničke agencije 1923.-2003." u izdanju te Udruge te okrugli stol na
temu "Uloga putničkih agencija u hrvatskom turizmu".
Predsjednik UHPA-e Ivan Pukšar naglasio je da će agencije uvesti
pristojbu na prodaju avio karata budući su od početka ove godine
aviokompanije smanjile proviziju agencijama sa 7 na 5 posto za prodaju
karata u domaćem prometu te sa 9 na 7 posto u međunarodnom prometu.
Uvođenjem pristojbe, koja se već naplaćuje u mnogim europskim zemljama
i SAD-u, agencije će nadoknaditi trošak za taj posao, koji se
procjenjuje na oko 40 kuna po karti.
Takav ishod je rezultat "propalih" pregovora agencija s
predstavnicima aviokompanija u Hrvatskoj, od kojih je traženo da i one
uvedu sličnu paušalnu pristojbu na prodaju aviokarata. Kako
aviokompanije na to nisu pristale, za razliku od primjerice onih u
susjednoj Sloveniji i Austriji, hrvatske su se agencije odlučile za
posebnu agencijsku pristojbu. Pritom je direktorica UHPA-e Maja Stanić
naglasila da 90 posto prodaje aviokarata u Hrvatskoj obavljaju
agencije.
Na Skupštini UHPA-e prihvaćen je i plan rada te udruge za ovu godinu,
a uspjeh u radu te poboljšanje suradnje agencija sa hotelijerima i
drugim turističkim subjketima poželjeli su im državni tajnik za
turizam Zdenko Mičić te potpredsjednica Hrvatske udruge hotelijera i
restoratera (HUH) Amelija Tomašević.
Okrugli stol "Uloga putničkih agencija u hrvatskom turizmu", koji je
prethodio skupštini, organiziran je zbog, kako je rečeno, neadekvatne
uloge koja je agencijskom poslovanju dana u prošle godine prihvaćenom
dokumentu "Strategija razvoja hrvatskog turizma do 2010.". U UHPA-i
drže da to poslovanje ima veću važnost budući članice toga udruženja
godišnje odrade 70 do 80 posto ukupnog organiziranog turističkog
prometa u Hrvatskoj.
Donedavna ministrica turizma Pave Župan Rusković, profesor sa
opatijskog Fakulteta za turistički i hotelski management Dragan Magaš
te Nevenka Čavlek sa zagrebačkog Ekonomskog fakulteta, istaknuli su
važnu ulogu agencija u organiziranom turističkom prometu u Hrvatskoj,
ali i potrebu promjene i prilagodbe agencijskog poslovanja novim
trendovima, tehnologijama i potrebama putnika. Sve se više traži
doživljaj i aktivnosti, a sve manje samo klasično putovanje sa
smještajem. Magaš je posebno izdvojio potrebu da se agencije u
budućnosti pretvore u tzv. destinacijske management kompanije koje će
u suradnji sa lokalnom upravom, hotelijerima i drugim subjektima
upravljati destinacijom nudeći gostima nove i atraktivne sadržaje.
Župan Rusković je pak napomenula da je za opstanak agencija najvažnije
njihovo udruživanje i suradnja na zajedničkim projektima,
specijalizacija za određene programe, uvođenje novih tehnologija,
edukacija te inventivan i kreativan kadar.
(Hina) xtam ydb
(Hina) xtam ydb