SARAJEVO,2. ožujka 2004.(Hina) - Francuski kontrolori leta koji su radili u zračnoj luci u Mostaru kada se prošlog tjedna srušio zrakoplov makedonskog predsjednika Borisa Trajkovskog i dalje se nalaze u Bosni i Hercegovini, izjavio je
u utorak u Sarajevu glasnogovornik Stabilizacijskih snaga (SFOR) Dave Sullivan.
SARAJEVO,2. ožujka 2004.(Hina) - Francuski kontrolori leta koji su
radili u zračnoj luci u Mostaru kada se prošlog tjedna srušio
zrakoplov makedonskog predsjednika Borisa Trajkovskog i dalje se
nalaze u Bosni i Hercegovini, izjavio je u utorak u Sarajevu
glasnogovornik Stabilizacijskih snaga (SFOR) Dave Sullivan.#L#
On je tako opovrgnuo brojne medijske špekulacije koje su sugerirale
kako su francuski kontrolori leta iz sastava SFOR-a povučeni u matičnu
zemlju u pokušaju da se onemogući njihovo ispitivanje o okolnostima
pod kojima je došlo do nesreće predsjedničkog zrakoplova kod Stoca.
"S njima (kontrolorima) su obavljeni razgovori i oni će biti i dalje
na raspolaganju istražiteljskom timu", kazao je satnik Sullivan.
Istragu o padu makedonskog zrakoplova vodi Tužiteljstvo BiH u suradnji
s vlastima u Skoplju.
Sullivan je potvrdio kako su sačuvane i dostupne sve vrpce sa
snimljenim razgovorima između posade srušenog zrakoplova i kontrole
leta u Mostaru te da su one već ranije predane istražiteljima.
Glasnogovornik SFOR-a istaknuo je kako su francuski kontrolori leta
potpuno kvalificirani za taj posao sukladno priznatim međunarodnim
standardima.
Oprema koju oni rabe u Mostaru, po riječima Sullivana, također je
moderna, redovito se servisira i održava i svakodnevno provjerava što
je i u izravnom interesu SFOR-a koji mostarsku zračnu luku koristi za
obavljanje svojih letova.
Pojašnjavajući način na koji u sadašnjim uvjetima funkcionira zračna
luka u Mostaru, glasnogovornik SFOR-a je kazao kako se slijetanje
zrakoplova tamo obavlja navigacijom uz pomoć tzv. radio farova
(VOR/DME).
Na temelju radio signala koji se emitiraju sa zemlje posada zrakoplova
utvrđuje svoju poziciju pri slijetanju.
Radarsko praćenje zrakoplova u slijetanju ne postoji u zračnoj luci
Mostar pa se kontrolor leta oslanja na podatke koje mu daje pilot
odnosno posada zrakoplova. Pilot pri tom slijedi pisane upute za
prilaz mostarskoj zračnoj luci a slijetanje obavlja na temelju signala
što ih dobiva s radio fara. To praktično znači kako u Mostaru nije
moguće instrumentalno slijetanje pa tako ova zračna luka i ne radi po
mraku.
Takav sustav zračne kontrole i navođenja, kako je kazao Sullivan,
često se rabi u zračnim lukama preko kojih se ne obavlja značajniji
promet zrakoplova što je to i u Mostaru. U zimskoj sezoni taj grad
uopće nema redovitih zračnih veza sa svijetom a ne koristi se ni kao
alternativna zračna luka sarajevskoj nego za to služi Resnik kod
Splita.
Iz Predsjedništva Bosne i Hercegovine potvrđeno je kako će se ispraćaj
posmrtnih ostataka predsjednika Trajkovskog i članova njegove pratnje
te pilota iz Sarajeva obaviti u srijedu prije podne. Predsjednik
Trajkovski bit će pokopan u Skoplju u petak.
(Hina) xrm ysb
(Hina) xrm ysb