BRUXELLES, 2. ožujka (Hina) - Željezničke kompanije bit će prisiljene nadoknaditi putnicima gubitak koji su pretrpjeli zbog kašnjenja ili odgode prekograničnih putovanja, po prijedlogu koji bi u srijedu trebala podržati Europska
komisija, piše poslovni dnevni list The Financial Times.
BRUXELLES, 2. ožujka (Hina) - Željezničke kompanije bit će
prisiljene nadoknaditi putnicima gubitak koji su pretrpjeli zbog
kašnjenja ili odgode prekograničnih putovanja, po prijedlogu koji
bi u srijedu trebala podržati Europska komisija, piše poslovni
dnevni list The Financial Times.#L#
Putnici će moći zatražiti povrat pune cijene karte ili 50 posto,
ovisno o vrsti usluge, trajanju putovanja i vremenu kašnjenja. Na
putovanju koje traje više od dva sata brzim vlakom, primjerice,
kašnjenje od 60 minuta omogućit će putnicima da zatraže puni povrat
novca za kartu.
Operatori željeznicama također će biti odgovorni za bilo kakvu
štetu koja bi mogla proizaći zbog kašnjenja, poput troška karte za
kazalište ili propuštenu vezu za daljnje putovanje, no samo u
slučaju da je do 'konzekventne štete' došlo nakon kašnjenja duljeg
od jednog sata.
Dodatno, operateri željeznicom morat će nuditi putnicima obroke i
osvježenja, hotelski smještaj kad je nužno čekanje tijekom noći te
besplatno korištenje elektroničke pošte i telefona.
Takav prijedlog već je izazvao kritike Udruženja europskih
željeznica. Ta lobistička skupina smatra da je regulativa
nepotrebna te da bi se mogla pokazati skupom i opterećujućom.
Njemački operater željeznicama Deutsche Bahn već je upozorio da bi
to značilo poskupljivanje putničkih karata kad bi se taj prijedlog
ozakonio.
S druge strane, europska povjerenica za transport Loyola de
Palacio, koja je izradila prijedlog tih mjera, vjeruje da pravila o
kompenzaciji željezničkih kompanija moraju biti usklađenija s
onima zrakoplovnih kompanija.
(Hina) xsbo yvmo
(Hina) xsbo yvmo