ZAGREB, 2. ožujka 2004. (Hina) - Riječka Tvornica 3. maj - Motori i dizalice u prošloj je godini proizvela i predala naručiteljima pet brodskih motora, ukupne snage 55.000 kw, vrijednih 14,7 milijuna dolara. U 2004. se planira
isporuka sedam brodskih motora, od kojih je do sada s brodogradilištem 3. maj ugovoreno pet motora, ukupne snage 41.000 kw, vrijednih oko 13 milijuna dolara.
industrija-Brodogradnja
ZAGREB, 2. ožujka 2004. (Hina) - Riječka Tvornica 3. maj - Motori i
dizalice u prošloj je godini proizvela i predala naručiteljima pet
brodskih motora, ukupne snage 55.000 kw, vrijednih 14,7 milijuna
dolara. U 2004. se planira isporuka sedam brodskih motora, od kojih je
do sada s brodogradilištem 3. maj ugovoreno pet motora, ukupne snage
41.000 kw, vrijednih oko 13 milijuna dolara. #L#
Osim motora, u 2003. je isporučeno pet brodskih dizalica, a za 2004.
ugovorena gradnja devet brodskih dizalica. Po podacima iz Uprave
tvrtke, ukupni prihod tvornice motora i dizalica u 2003. iznosit će
oko 100 milijuna kuna. U 2002. ta je tvornica ostvarila ukupni prihod
od oko 105 milijuna kuna i gubitak u poslovanju. Koliki će gubitak
biti ostvaren ove godine još nije poznato.
U sklopu programa restrukturiranja i racionalizacije cijele
Brodograđevne industrije 3. maj u Tvornici motora i dizalica tijekom
prošle godine smanjeni su troškovi nabave za 20 posto, troškovi
subliferacije (podisporučitelja) za 1,8 milijuna kuna po motoru i
troškovi kooperacije za 20 posto. Plaće su smanjene za 15 do 10 posto
što je uzrokovalo odlazak dijela radnika u brodogradilište 3. maj ili
u druga poduzeća.
Poslovanje tvornice 3. maj - Motori i dizalice u većem je dijelu
povezano s poslovanjem brodogradilišta 3. maj iako je, primjerice u
2003., uz četiri za domaće brodogradilište, isporučen jedan brodski
motor za brodogradilište u Bremerhavenu te nekoliko dizalica za
brodogradilište Brodotrogir.
Brodogradilište 3. maj je za sljedećih nekoliko godina ugovorilo
gradnju 10-ak brodova koji će biti pogonjeni motorima riječke tvornice
motora. Jedan od ciljeva tvornice je da se glavni brodski motor završi
i ugradi na brod 45 dana prije porinuća i tako brodogradilištu omogući
planirani tijek gradnje brodova.
K tome, kapaciteti tvornice motora i dizalica veći su od potreba
brodogradilišta 3. maja, pa je potrebno povećati izvoz i nazočnost na
inozemnom tržištu brodskih motora, drže u Upravi tvornice.
(Hina) xhšu ydb
(Hina) xhšu ydb