ZAGREB, 25. veljače 2004. (Hina) - Tvrtka Gorenje Zagreb na hrvatskom je tržištu lani ostvarila prihod od 745,65 milijuna kuna, što čini oko 12 posto ukupnog prihoda slovenskog proizvođača kućanskih aparata i opreme Gorenje, koji je
lani ostvario prihod od prodaje u vrijednosti 820 milijuna eura te neto dobit od 21 milijun eura.
ZAGREB, 25. veljače 2004. (Hina) - Tvrtka Gorenje Zagreb na hrvatskom
je tržištu lani ostvarila prihod od 745,65 milijuna kuna, što čini oko
12 posto ukupnog prihoda slovenskog proizvođača kućanskih aparata i
opreme Gorenje, koji je lani ostvario prihod od prodaje u vrijednosti
820 milijuna eura te neto dobit od 21 milijun eura. #L#
Direktor tvrtke Gorenje Zagreb Janez Živko na današnjoj je
konferenciji za novinare predstavio poslovne rezultate Grupe i
hrvatske tvrtke. Lani je tako u Hrvatskoj prodano oko 312 tisuća
uređaja, a Živko procjenjuje da Gorenje trenutno drži manje od 60
posto hrvatskog tržišta kućanskih aparata i opreme na području bijele
tehnike, što predstavlja smanjenje udjela. Ipak procjenjuje da će ove
godine tvrtka nastojati zadržati tu prošlogodišnju razinu prodaje.
Lani su investirali 91 milijun eura u Hrvatskoj, među kojim je i
izgradnja novog distribucijskog centra u Zagrebu, dok u ovoj godini
planiraju investirati 44 milijuna eura.
Istaknuo je i da slovensko Gorenje vodi razgovore o premještanju
dijela proizvodnje u druge zemlje, uključivo i zemlje bivše
Jugoslavije. Najavio je tako da razmatraju mogućnost da se program
proizvodnje štednjaka obavlja u Hrvatskoj. Ne želeći otkriti detalje,
Živko je objasnio da razgovori još nisu daleko odmakli i da će se sve
znati za mjesec dana, otkrivši tek da se, osim s Hrvatskom, razgovara
i sa Češkom.
Partneri Gorenja, hrvatske tvrtke, među kojima Elektrokontakt, AD
Plastik, Ivica Lovinčić i Okipor, na taj su način ostvarile lani izvoz
od 55,1 milijuna kuna, mahom u Sloveniju. Živko je iskazao namjeru da
taj izvoz u ovoj godini pokušaju podići za 50 posto. Govoreći o
važnosti hrvatskog tržišta za Gorenje, Živko je kazao da je po
važnosti hrvatsko tržište na drugom mjestu, jer na njega odlazi 9,4
posto proizvodnje, dok je na prvom mjestu uvjerljivo Njemačka, sa 22
posto. Slovenija pak se nalazi na ćetvrtom po važnosti tržištu za
ukupnu prodaju Gorenja. Tržišni udio Gorenja u Europi dosegnuo je 4
posto, a u 2004. očekuje povećanje i dobiti i prihoda.
Gorenje Zagreb najavilo je da od početka ožujka na hrvatskom tržištu
uvodi umjesto dosadašnjeg jednogodišnjeg - trogodišnje jamstvo na
svoje kućanske aparate, kao "odgovor Gorenja na sve jaču
konkerenciju".
(Hina) xnz ydb
(Hina) xnz ydb