ZAGREB, 20. veljače 2004. (Hina) - Dosad najveće mjerenje posjećenosti hrvatskih web stranica pokazalo je da Internet trenutačno u nas koristi više od 940 tisuća građana i to barem jedan puta mjesečno te da najposjećeniji hrvatski
portali mjesečno imaju od 100 do 500 tisuća različitih posjetitelja, navodi se u sažetku Prizma istraživanja, agencije za istraživanja tržišta, medija i ispitivanje javnog mnijenja.
usluge
ZAGREB, 20. veljače 2004. (Hina) - Dosad najveće mjerenje posjećenosti
hrvatskih web stranica pokazalo je da Internet trenutačno u nas
koristi više od 940 tisuća građana i to barem jedan puta mjesečno te
da najposjećeniji hrvatski portali mjesečno imaju od 100 do 500 tisuća
različitih posjetitelja, navodi se u sažetku Prizma istraživanja,
agencije za istraživanja tržišta, medija i ispitivanje javnog
mnijenja.#L#
Ta je tvrtka provela istraživanje posjećenosti hrvatskih web stranica
u studenom i prosincu prošle godine, u suradnji sa slovenskom
agencijom CATI, te Httpool-om, uz pomoć više od 47 hrvatskih web
"site-ova". Projekt je proveden korištenjem najnovijih istraživačkih
metoda uz istovremeno kombiniranje nekoliko različitih istraživačkih
tehnika, kaže se u priopćenju.
Istraživanje je pokazalo da se Internet sve više se profilira kao
medij ravnopravan s ostalim "klasičnim" medijima i s eksponencijalnim
rastom broja korisnika u sve većoj mjeri postaje sastavni dio
medijskog plana za oglašavanje.
No, osim broja, važna je i socio-demografska struktura posjetitelja
pojedinih web stranica, njihovi hobiji, interesi i životni stilovi i
tu je istraživanje pokazalo je je prije svega riječ o mlađim, do 35
godina, bogatijim stanovnicima velikih hrvatskih gradova, odnosno o
ciljnoj skupini koja je "vrlo tražena" kod mnogih oglašivača.
Najposjećeniji hrvatski portali mjesečno imaju i do 500 tisuća
različitih posjetitelja, što je, kaže se u istraživanju, respektabilna
brojka i svojevrsni poziv za oglašivače.
U razdoblju od 14. studenoga do 15. prosinca 2003. najposjećenija od
47 promatranih Internet stranica bila je Iskonova, koju je u tih 28
dana posjetilo čak 513 tisuća osoba, dok je na drugom mjestu ona
Htneta sa 415 tisuća posjetitelja, a na trećem mjestu VIPNetova
Internet stranica sa 168 tisuća posjetitelja. Pritom se naglašava da
podaci za Htnet nisu potpuni jer se odnose samo na razdoblje do kraja
studenoga.
Zanimljivo je da nakon toga slijedi stranica Večernjeg lista, koju je
mjesečno posjetilo 157 tisuća posjetitelje, slijedi Monitor sa 136
tisuća, Iskrica sa 128 tisuća te Slobodna Dalmacija sa 101 tisućom
posjetitelja.
U priopćenju se kaže da je cilj istraživanja bilo postaviti standarde
istraživanja Internet medija, te hrvatskim oglašivačima ponuditi
pouzdane i kvalitetne podatke koji će omogućiti medijsko planiranje za
kampanje koje će koristiti i Internet kao oglasni medij.
Drže da će se na taj način osigurati veći budžeti za oglašavanje na
Internetu što će zasigurno povećati kvalitetu i raznolikost Internet
sadržaja, te na kraju rezultirati još većim brojem korisnika
Interneta, te približavanjem europskim prosjecima korištenja
Interneta.
Iz Prizme Najavljuju da će se istraživanje provoditi kontinuirano, da
će se provesti dva puta u 2004. uz najavu proširenje obuhvata na nove
stranice.
(Hina) xnz ydb
(Hina) xnz ydb