HENNIGSDORF, 19. veljače 2004. (Hina) - Prvi od osam nagibnih vlakova koje su Hrvatske željeznice ugovorila sa kanadskom tvrtkom Bambardier završen je u tvornici u njemačkom gradu Hennigsdorfu kraj Berlina, najvećem pogonu te
kompanije u Europi, a vožnja tim vlakom danas je upriličena za skupinu hrvatskih novinara na probnom poligonu tvornice.
HENNIGSDORF, 19. veljače 2004. (Hina) - Prvi od osam nagibnih vlakova
koje su Hrvatske željeznice ugovorila sa kanadskom tvrtkom Bambardier
završen je u tvornici u njemačkom gradu Hennigsdorfu kraj Berlina,
najvećem pogonu te kompanije u Europi, a vožnja tim vlakom danas je
upriličena za skupinu hrvatskih novinara na probnom poligonu
tvornice.#L#
Prva dva vlaka stižu u Hrvatsku početkom lipnja ove godine, prva
komercijalna vožnja trebala bi se održati sredinom lipnja, a ti bi
vlakovi putovanje od Zagreba od Splita trebali skratiti na manje od
pet sati nakon što se završi kapitalni remont i modernizacije te
pruge.
Svih osam vlakova isporučit će se do sredine srpnja ove godine.
Nagibni vlakovi, suvremenog dizajna, imaju smanjenu potrošnju
goriva za 30 posto, na pruzi Zagreb - Split vozili bi prosječnom
komercijalnom brzinom od 90 km na sat, dok im je maksimalna brzina do
160 km na sat. Nagibni sustav vlaka omogućuje da se vlak nagne do 8
stupnjeva čime se omogućuje da ne gubi brzinu u zavojima.
Vlak ima 134 mjesta za sjedenje, a cijena karte od Zagreba do
Splita za prvi razred bila bi do 220 kuna, a za drugi razred 170 kuna,
u što je uključen catering.
Između Zagreba i Splita vlak bi trebao voziti četiri puta dnevno u
oba smjera, dok će za Šibenik i Zadar voziti jedanput dnevno.
Tvornica Bombardier u ugovoru se obvezala da će se tim vlakovima
smanjiti vrijeme putovanja od Zagreba do Splita ispod pet sati, no
prema njihovim ispitivanjima, kada se moderniziraju pruge od Zagreba
do Rijeke i Splita, do Rijeke bi se stiglo za 2 sata i 12 minuta, a do
Splita za 4 sata i 15 minuta.
Isporuka tih vlakova je prvi posao izvan Njemačke tvrtke iz
Hennigsdorfa, koja je dio koncerna Bombaridier.
Čelni ljudi te tvornice u razgovoru s novinarima založili su se za
produbljenje suradnje sa HŽ-om, te sa hrvatskom industrijom.
"Zainteresirani smo da se hrvatska industrija uklopi u izgradnju novih
vozila u projektima", kazao je menadžer prodaje za Jugoistočnu Europu
Uwe Wulf podsjetivši da je ta suradnja počela sa tvornicom
željezničkih vozila Gredelj koji je proizveo baterijske sanduke za 90
njihovih vlakova. Predstavnici te tvrtke također su lani početkom
prosinca razgovarali sa 26 hrvatskih dobavljača (među kojima su bili
Belišće, Holding Đuro Đaković, Dalekovod i drugi). No, kao najveći
problem ostvarivanja te suradnje ističu to što Hrvatska nije u EU.
(Hina) xnz yds
(Hina) xnz yds