ZAGREB, 16. veljače 2004. (Hina) - Hrvatsko čitateljsko društvo (HČD) ugostilo je danas članove Europskog odbora Međunarodne čitateljske udruge, koji su održali predavanje "Škola - mjesto učenja pismenosti".
ZAGREB, 16. veljače 2004. (Hina) - Hrvatsko čitateljsko društvo (HČD)
ugostilo je danas članove Europskog odbora Međunarodne čitateljske
udruge, koji su održali predavanje "Škola - mjesto učenja
pismenosti".#L#
Predavanje je održano u sklopu priprema za 14. europsku konferenciju
"Pismenost bez granica", koja će se održati od 31. srpnja do 3.
kolovoza 2005. u Zagrebu.
Specijalizirani finski stručnjaci s područja promicanja čitanja i
pismenosti Ann Sofie Selin i Pehr Olof Roennholm govorili su o
programima u finskim školama koji su prema posljednjim istraživanjima
programa PISA postigli visoke učinke učenja.
Naglasak je na jačanju individualne odgovornosti i sudjelovanju svih
učenika u nastavi.
Skup je pozdravila Dijana Sabolović-Krajina, predsjednica Društva, te
je istaknula da je cilj konferencije okupiti što više znanstvenika i
stručnjaka iz Europe i svijeta koji se bave pitanjima pismenosti i
čitanja te organizirati kvalitetnu i izlaganjima bogatu konferenciju
od koje će hrvatska "javnost profitirati u stručnom i socijalnom
smislu".
HČD dobitnik je "Nagrade Međunarodne čitateljske udruge za inovativnu
promociju čitanja u Europi" za znanstveni projekt Arpada Baratha i
Ljiljane Sabljak "Biblioterapija u liječenju trauma kod djece i
mladih: hrvatsko iskustvo 1991.-1999."
Odluka da se 14. europska konferencija održi u Hrvatskoj veliko je
priznanje HČD-u, rekla je Sabolović-Krajina.
U svijetu 880 milijuna odraslih ne zna čitati i pisati, a u Hrvatskoj
685 tisuća odraslih nema završenu osnovnu školu.
Suvremeni kriteriji, međutim, govore o funkcionalnoj pismenosti što
povrh pukog savladavanja čitanja i pisanja uključuje vladanje raznim
znanjima i tehnologijama.
(Hina) xiluc ymc
(Hina) xiluc ymc