LONDON, 10. veljače (Hina/Reuters) - Europska industrija životnih osiguranja lani je gotovo prepolovila 100 milijardi eura veliku rupu u kapitalu uslijed oporavka tržišta dionica, objavila je danas vodeća konzultantska tvrtka s tog
područja Mercer Oliver Wyman (MOW).
LONDON, 10. veljače (Hina/Reuters) - Europska industrija životnih
osiguranja lani je gotovo prepolovila 100 milijardi eura veliku
rupu u kapitalu uslijed oporavka tržišta dionica, objavila je danas
vodeća konzultantska tvrtka s tog područja Mercer Oliver Wyman
(MOW).#L#
Krajem 2002. ta je industrija u svojoj bilanci imovine imala rupu od
100 milijardi eura, no do kraja 2003. uspjela ju je smanjiti na
otprilike 60 milijardi, kako su kompanije prodavale dionice čija je
vrijednost tijekom godine rasla.
No, industrija je i dalje suočena s velikim problemima, ističu u
MOW-u. Osiguravatelji neće biti u mogućnosti od ulagača prikupiti
dovoljno kapitala radi popunjavanja te praznine, pa će pokušati
potaknuti svoje margine solventnosti dodatnom prodajom dionica i
rezanjem garancija koje nude njihove osiguravajuće police, stoji u
izvješću te tvrtke.
Iako te mjere u idućih nekoliko godina mogu suzbiti spomenuti
manjak kapitala, za dugoročno zdravlje toga sektora potrebna je
mnogo radikalnija akcija. Naime, osiguravatelji ne mogu značajnije
rezati garancije koje nude svojim osiguranicima, a da pri tome ne
otjeraju nove klijente i unište svoju jedinu prednost pred
konkurentima iz industrije mješovitih investicijskih fondova.
U idućih 10 godina bit ćemo svjedoci velikog restrukturiranja
europske industrije životnog osiguranja, ističe autor izvješća,
Anthony Stevenson iz MOW-a. Implementacija novih računovodstvenih
i revizorskih standarda diljem Europe strgnut će zastor sa stvarne
financijske pozicije mnogih slabih kompanija. To će rezultirati
povlačenjem mnogih osiguravatelja kojima nedostaje gotovine s
područja ponude polica koje garantiraju kapitalno intenzivne
povrate, omogućujući velikima poput ING-a, Aegona, Allianza, Axe i
Prudentiala da podijele tržište.
Manjim osiguravateljima jedina je nada za opstanak odustajanje od
globalnih ambicija i koncentriranje na određene niše, uz
korištenje snažnih brand imena ili prodajne mreže koju imaju u
pojedinim zemljama.
(Hina) xsbo yvmo
(Hina) xsbo yvmo