LONDON, 10. veljače (Hina) - Ruska vlada danas bi trebala najaviti radikalno restrukturiranje problemima pritisnute zrakoplovne industrije tako što će spojiti četiri najveća ureda za dizajn i raznolike proizvodne kapacitete u
jedinstvenu krovnu kompaniju, piše Financial Times.
LONDON, 10. veljače (Hina) - Ruska vlada danas bi trebala najaviti
radikalno restrukturiranje problemima pritisnute zrakoplovne
industrije tako što će spojiti četiri najveća ureda za dizajn i
raznolike proizvodne kapacitete u jedinstvenu krovnu kompaniju,
piše Financial Times.#L#
Tim prijedlogom predviđa se kraj nezavisnosti četiri najpoznatija
imena u ruskom zrakoplovstvu - Miga, Sukhoia, Iljušina i Tupoljeva,
te integraciju različitih proizvodnih mjesta na kojima se grade
zrakoplovi još po sovjetskom industrijskom modelu.
Kompanija, pod nazivom United Aircraft Manufacturing Holding
(UAMH) trebala bi se organizirati kroz najmanje dvije godine, a
potpuno operativna neće biti prije 2007. Uključivat će i Irkut
Corporation, privatnu kompaniju koja po licenci proizvodi Sukhoi.
Zasad još nije ništa odlučeno o načinu upravljanja novim holdingom.
"Odluku o strukturi i upravljanju korporacijom donijet će njezini
članovi", kazao je zamjenik premijera zadužen za industriju i
tehnologiju Boris Aleshin, koji gura taj projekt.
Po prijedlogu, ruska vlada, koja još kontrolira većinu zrakoplovne
industrije, trebala bi smanjiti svoj izravni utjecaj zadržavajući
tek 25 posto udjela u novom entitetu. No, zadržat će pravo veta na
odluke koje utječu na javne natječaje za vojnu opremu.
UAMH će biti modeliran poput Europskog konzorcija zrakoplovnih
industrija (EADS), kreiranog 2000. spajanjem njemačkih,
francuskih i španjolskih zrakoplovnih interesa.
Unatoč 2,5 milijardi dolara vladina financiranja programa za
komercijalne zrakoplove od početka 1990-tih, novi zrakoplovi
Tupoljev i Iljušin nisu uspjeli konkurirati Airbusu i Boeingu.
(Hina) xsbo yvmo
(Hina) xsbo yvmo