ZAGREB, 5. veljače 2004. (Hina) - Na dvodnevnoj konferenciji o mjerenju korporativnog učinka (Corporate Performance Management). otvorenoj danas u Zagrebu, više od 200 sudionika, većinom visko pozicioniranih menadžera, razmijenit će
iskustva svjetski uspješnih hrvatskih tvrtki, te se upoznati s namjerama državne uprave da učinkovito poboljša poslovanje i odnose s građanima.
industrija
ZAGREB, 5. veljače 2004. (Hina) - Na dvodnevnoj konferenciji o mjerenju
korporativnog učinka (Corporate Performance Management). otvorenoj
danas u Zagrebu, više od 200 sudionika, većinom visko pozicioniranih
menadžera, razmijenit će iskustva svjetski uspješnih hrvatskih
tvrtki, te se upoznati s namjerama državne uprave da učinkovito
poboljša poslovanje i odnose s građanima. #L#
Govoreći o (ne)konkuretnosti Hrvatske i konkurentnosti Podravke
obzirom na regionalno poslovanje Podravke i činjenicu da se s 1.
svibnjem ove godine Europska unija proširuje za 10 novih članica,
predsjednik Podravkine Uprave Darko Marinac je kazao da Podravka
zapošljava oko 7.000 ljudi, od čega će oko 1.500 početkom svibnja
raditi u proširenoj EU. Istaknuo je da će formalnim ulaskom 10 novih
članica u EU Podravka povećati izvoz svojih proizvoda na EU tržište sa
sedam na 50 posto, jer je u njima već godinama prisutna svojim
proizvodima, a u nekoliko njih ima i tvornice.
Istaknuo je da je u ćetvrtom kvartalu 2003. prodaja Podravkinih
proizvoda u Poljskoj i pribaltičkim zemljama porasla 37 posto u odnosu
na isto razdoblje 2002, te da je Vegeta druga po prepoznatljivosti u
Poljskoj, iza čokolade Milka.
Vrijednost prehrambene industrije u zemljama EU danas se procjenjuje
na 626 milijardi eura, odnosno ta industrija predstavlja 13 posto
ukupne industrijske proizvodnje. Više od 257 tisuća tvrtki u EU-15 u
sektoru prehrane zapošljava 3,6 milijuna osoba, a više od 90 posto su
tvrtke s manje od 250 zaposlenih. Proizvodnja hrane i piće, kazao je
Marinac, bilježi stalni rast, ali prošireno tržište osim novih
mogućnosti uvodi i nova pravila za koja se Podravka pripremila.
Marinac drži da će to pridruživanje omogućiti Podravki lakše
zatvaranje neprofitabilnih tvornica, budući će prestati neke obveze
koje su vrijedile dok su bile samostalne države.
Ocjenivši da je konkurentnost Hrvatske vrlo niska, Marinac je
podsjetio da je Nacionalno vijeće za konkurentnost pripremilo
preporuke za podizanje konkurentnosti Hrvatske, bez obzira kada će se
pridružiti EU, a javnosti i Vladi bit će predstavljene krajem ovog ili
početkom sljedećeg mjeseca, kazao je.
Marinac je ustvrdio da pada konkurentnost Hrvatske, a kao tri ključna
problema toga vidi nekonkurentan obrazovni sustav, nisku razina
ulaganja u istraživanje i razvoj, te slabo razvijeni poslovni procesi,
odnosno malen broj ISO certifikata. Napomenuo je da ih je do 2001.
izdano ukupno 91.
Četvrti je razlog, smatra Marinac, nepoduzetnička svijest hrvatskih
građana.
Prema istraživanjima, Hrvatska je najnepoduzetnija zemlja u regiji,
točnije na 1000 stanovnika otvara se 3,6 novih tvrtki, dok je u
zemljama regije omjer od 6,6 do 11 novih tvrtki na 1000 stanovnika.
Za konkurentnost je važna obaviještenost, a prema dr. Williamu
Weberu, podaci o konkurenciji i tržištu (competitive intelligence)
pomažu donijeti odluke koje će osigurati opstanak na tržištu. Dr.
Weber je podsjetio na metode koje se primjenjuju u intelligencu,
istaknuvši kako ne treba brkati špijunažu s prikupljanjem podataka o
konkurenciji i tržišu iz legalnih i dostupnih izvora.
Konferenciju su organizirale tvrtke Infoforum i Poslovna
inteligencija, a sutra će naglasak staviti na teme vezane uz
intelektualni kapital i konkurentnost Hrvatske.
(Hina) xnz ydb
(Hina) xnz ydb