ZAGREB, 20. siječnja 2004. (Hina) - Predstavnici uprava Ine i Jadranskog naftovoda (Janaf) zaduženi za transport nafte trebali bi se sastati idući tjedan kako bi raspravili pitanje cijene transporta nafte naftovodom, a ako dogovor ne
bude postignut, iz Ine najavljuju da će razmotriti ulaganje prigovora protiv JANAF-a Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja.
ZAGREB, 20. siječnja 2004. (Hina) - Predstavnici uprava Ine i
Jadranskog naftovoda (Janaf) zaduženi za transport nafte trebali bi se
sastati idući tjedan kako bi raspravili pitanje cijene transporta
nafte naftovodom, a ako dogovor ne bude postignut, iz Ine najavljuju
da će razmotriti ulaganje prigovora protiv JANAF-a Agenciji za zaštitu
tržišnog natjecanja. #L#
Darko Limanović iz Inine Službe za informiranje i odnose s javnošću
potvrdio je danas da će taj sastanak biti održan idući tjedan,
napominjući da Ina zahtijeva niže cijene transporta nafte, odnosno one
cijene koje su na razini okolnih tržišta u regiji, jer Ina želi
troškove poslovanja svesti na, kako je rekao, razumnu mjeru.
Po ocjenama iz Ine Janafove cijene transporta nafte su previsoke.
Tako navode da im Janaf prijenos tone nafte od mađarske granice do
Siska naplaćuje tri dolara na 100 kilometara, a od Siska do Rijeke pet
dolara. Pritom napominju da se uobičajene cijene u europskim
naftovodima kreću između 0,6 i jednog dolara po toni nafte na sto
kilometara.
Iz Janafa pak tvrde da ne naplaćuju Ini nekoliko puta više cijene od
uobičajenih u europskim naftovodima i podsjećaju da tarifa koju plaća
Ina predstavlja jedinstvenu cijenu za usluge transporta, pretovara,
skladištenja i manipulacije nafte. Ta se cijena ne može uspoređivati s
tarifama europskih naftovoda koje se odnose isključivo na uslugu
transporta nafte, kažu u Janafu. Napominju također da tarife nisu
određene jednostranom odlukom Janafa, već na osnovu dugoročnog ugovora
o transportu nafte koji je Janaf zaključio s Inom sredinom ožujka
2001. sa važenjem do kraja 2010. U Janafu ističu da je taj ugovor u
skladu s odredbama Zakona RH o tržištu nafte i naftnih derivata.
Tim ugovorom cijena transporta nafte na relacije Omišalj-Sisak u
odnosu na 2000. smanjena je za 21 posto, a cijena transporta na
relaciji Mađarska-Sisak smanjena je za 46 posto, ističu u Janafu.
Janaf također odbacuje tvrdnje o svom navodnom monopolističkom
položaju i ponašanju, tvrdeći da o tome nema govora, jer Ina ima
mogućnost opskrbe svojih rafinerija cestovnim i željezničkim pravcima.
Podsjećaju da rad Janafa kontrolira i tarife donosi Vijeće za
regulaciju energetskih djelatnosti. Po tvrdnjama iz Janafa,
neutemeljenost Ininih navoda potvrđuje i činjenica da tu tarife koje
Ina plaća znatno niže od onih koje je donijelo to vijeće.
(Hina) nz ds
(Hina) nz ds