ZAGREB, 20. siječnja (Hina) - Referendum kojim će se zaposleni u osnovnim školama, znanosti i visokom školstvu izjasniti prihvaćaju li Kolektivni ugovor za plaće i materijalna prava službenika i namještenika je potez kojim Sindikat
hrvatskih učitelja i Sindikat znanosti ucjenjuju i podcjenjuju zaposlene u tim djelatnostima, ustvrdio je danas Hrvatski školski sindikat Preporod.
ZAGREB, 20. siječnja (Hina) - Referendum kojim će se zaposleni u
osnovnim školama, znanosti i visokom školstvu izjasniti prihvaćaju
li Kolektivni ugovor za plaće i materijalna prava službenika i
namještenika je potez kojim Sindikat hrvatskih učitelja i Sindikat
znanosti ucjenjuju i podcjenjuju zaposlene u tim djelatnostima,
ustvrdio je danas Hrvatski školski sindikat Preporod.#L#
Referendum, koji će u organizaciji ta dva sindikata trajati od
sutra do 27. siječnja, predstavlja ucjenu jer su u paket
izjašnjavanja o prihvaćanju doprinosa solidarnosti za nečlanove
sindikata stavljena i materijalna prava kao što su povećanje
osnovice za 4,3 posto i regres od 1.000 kuna, izjavio je predsjednik
Preporoda Vinko Filipović na konferenciji za novinare.
Ista će materijalna prava bez referendumskog izjašnjavanja imati
svi zaposleni u srednjim školama, socijalnoj skrbi, zdravstvu i
državnoj upravi.
Umjesto da su pošteno rekli da je referendum u funkciji uvođenja
doprinosa solidarnosti oni na taj način podcjenjuju zdrav razum oko
55.000 zaposlenih u osnovnim školama i visokoškolskim ustanovama,
rekao je Filipović.
Objašnjenje predsjednika Sindikata hrvatskih učitelja Dalimira
Kube da će se novac od doprinosa solidarnosti trošiti za
unapređenje kolektivnog pregovaranja, prekvalifikacije i
dokvalifikacije zaposlenika je čista farsa, tvrdi Filipović.
Od doprinosa solidarnosti prikupit će se oko 500.000 kuna mjesečno
samo u osnovnim školama, pa ako će troškovi kolektivnog
pregovaranja biti važna stavka u potrošnji, onda će naknada
sindikalnim pregovaračima biti veća od naknade odvjetnicima koji
brane osumnjičenike u Haagu.
Niti priča o prekvalifikacijama i dokvalifikacijama u osnovnim
školama nije uvjerljivija jer teško je očekivati da će se učitelj
matematike prekvalificirati za učitelja hrvatskog jezika ili
učitelj tjelesnog za učitelja glazbenog odgoja, ističe Filipović.
(Hina) md md
(Hina) md md