PARIZ, 14. siječnja (Hina/AFP) - "Glazba koju volim u cijelosti se temelji na bluesu" mogao bi biti podnaslov novog filma Wima Wendersa "The Soul of a Man".
PARIZ, 14. siječnja (Hina/AFP) - "Glazba koju volim u cijelosti se
temelji na bluesu" mogao bi biti podnaslov novog filma Wima
Wendersa "The Soul of a Man". #L#
Film se uklapa u sedmodijelnu mini-seriju "Blues" u kojoj sudjeluje
još šest redatelja: Charles Burnett ("Warming by the Devil's
Fire"), Clint Eastwood ("Piano Blues"), Mike Figgis ("Red, White &
Blues"), Marc Levin ("Godfathers and Sons"), Richard Pearce ("The
Road to Memphis") i Martin Scorsese ("Feel like Going Home") koji je
i izvršni producent.
Ta je "ljudska duša" (The Soul of a Man) ustvari duša tri osobe -
Blinda Willieja Johnsona, Skipa Jamesa i J.B. Lenoira, koji su
imali presudan utjecaj na život redatelja, "djeteta Cannesa",
filmskog festivala koji mu je dodijelio Zlatnu palmu za film
"Pariz, Teksas".
Wim Wenders s razlogom nije pokušavao snimiti "Buena Vista Blues",
budući da su njegova tri junaka odavno umrla i pokopana. Wenders im
se htio odužiti jer nisu bili dostojno nagrađeni. Kako ne postoji
nikakva fotografija Blinda Willieja Johnsona, a o drugoj dvojici
nema puno dokumenata, Wenders je pribjegao mašti.
Wenders koristi dokumente iz tog doba (glasovite snimke iz 1931.
koje su pola stoljeća kasnije omogućile Skipu Jamesu da uđe u
povijesne udžbenike) i suvremene snimke.
Izvođače bluesa u mladim danima - glumce koji tumače glazbenike -
snimao je ručnom kamerom iz 20-ih, sinkronizirajući sve uz pomoć
izvorne glazbe. To, prema njegovim riječima, ne bi bilo moguće
prije nekoliko godina kad nije još bilo digitalne tehnologije.
U filmu nastupaju suvremeni glazbenici (Beck, Nick Cave, Los Lobos,
Lou Reed, Cassandra Wilson...) koji tako donekle vraćaju ono što su
im stariji prethodnici ostavili.
(Hina) vrad bnš
(Hina) vrad bnš