ZAGREB, 13. siječnja 2004. (Hina) - Primjena novih, viših cijena cijena teorijskih i praktičnih sati u autoškolama počela je od 25. prosinca prošle godine, a prvi su put u Pravilniku o osposobljavanju kandidata za vozače propisani
elementi za izračun cijene jednog nastavnog sata, koji će okvirno iznositi oko 101 kunu za B kategoriju, što pak ovisi o tipu vozila koji ima auto-škola, istaknuo je rukovoditelj Sektora za vozačke ispite i nadzor nad radom autoškola Hrvatskog autokluba (HAK) Nenad Zuber.
ZAGREB, 13. siječnja 2004. (Hina) - Primjena novih, viših cijena cijena
teorijskih i praktičnih sati u autoškolama počela je od 25. prosinca
prošle godine, a prvi su put u Pravilniku o osposobljavanju kandidata
za vozače propisani elementi za izračun cijene jednog nastavnog sata,
koji će okvirno iznositi oko 101 kunu za B kategoriju, što pak ovisi o
tipu vozila koji ima auto-škola, istaknuo je rukovoditelj Sektora za
vozačke ispite i nadzor nad radom autoškola Hrvatskog autokluba (HAK)
Nenad Zuber.#L#
Napominjući da to ne znači da će svaka auto-škola automatski
naplaćivati jedan nastavni sat 101 kunu, Zuber je za Hinu pojasnio da
su početni izračunski elementi rađeni za najmanju klasu vozila tipa
twingo, te da će cijena sata ovisiti i o tipu vozila na kojem će se
kandidat obučavati. Nerealno je, kaže, da auto-škola koja obučava
kandidate na primjerice BMW-ima, naplaćuje sat 101 kunu, jer im je to
ekonomski neisplativo.
Zuber je također odbacio medijske tvrdnje da će poskupjeti sve
autoškole u Hrvatskoj. Poskupit će samo one škole koje su "radile po
nedopustivo niskim, odnosno dumping cijenama". Pojasnio je da je
poskupljenje uslijedilo jer su auto-škole, posebice na onim područjima
zemlje gdje ih je mnogo, poput primjerice Zagreba, prvenstveno počele
konkurirati spuštanjem cijena, a ne kvalitetom ponuđene usluge.
Htjelo se stati na kraj tome da se konkurencija stvara dumpingom
cijena, naglasio je Zuber dodajući da će se poskupljenje posljedično
odraziti na sigurnost na cestama, jer će cijene biti i jamac
kvalitetnog rada instruktora vožnje. Naime, cijena rada određuje i
motivaciju rada instruktora, smatra Zuber.
Ako je propisano 30 sati praktičnog upravljanja motornim vozilom,
može se zaključiti da će najmanji trošak za osposobljavanje vozača
biti nešto veći od 3000 kuna.
Naime, Ministarstvo prosvjete i športa 9. prosinca 2003. izmijenilo
je dio Pravilnika o osposobljavanju kandidata za vozače, obvezujući
auto-škole da prihvate najniži izračunski elemenat za formiranje
minimalne cijene nastavnog sata. Zuber je kazao da je primjena tih
novih cijena već počela od 25. prosinca prošle godine, te da će se
nove cijene početi primjenjivati na sve ugovore koje su kandidati
sklopili s auto-školama u ovoj godini. Jedinstveni izračun cijene,
prema tom pravilniku, utvrđuje HAK uz prethodnu saglasnost ministra
prosvjete.
No, Zuber nije u potpunosti odbacio mogućnost retrogradnog povećanja
cijene nastavnih sati. Vjerovatno retrogradnog poskupljenja cijene
nastavnih sati neće biti, no to ostaje na diskrecionoj ocjeni svake
auto-škole, odnosno ovisi o tome kakav je ugovor potpisao svaki
kandidat sa nekom auto-školom i mogu se desiti slučajevi da neke
autoškole ponude svojim kandidatima aneks ugovora, rekao je Zuber.
Pojasnio je da ako je u ugovoru navedena fiksna cijena, onda se neće
povećavati cijena navednih sata, no smatra da bi bilo pošteno da
kandidati koji su već krenuli odvoze sate po staroj cijeni.
U Hrvatskoj je krajem prošle godine bila registrirana 571
auto-škola.
(Hina) nz db
(Hina) nz db