Kritičari nastupa na kineskom tržištu pokazuju "manjak realizma", napisao je Enders u autorskom prilogu za hamburški gospodarski dnevni list "Handelsblatt".
"U globalno umreženom gospodarstvu koje se temelji na znanju više ne postoji trajno intelektualno vlasništvo u sektoru tehnologije", upozorio je, napominjući da globalizacija otvara Europljanima ogromne prilike za rast i blagostanje a ključ za to je kooperacija.
Doduše, ona treba biti uvjetovana primjerenom kontrolom, upozorio je supredsjedatelj EADS-a. "Bilo bi korisno za Kinu i njezine partnere kada bi Peking proveo u djelo dvije stvari: prvo, dugoročnu zaštitu intelektualnog vlasništva i drugo, fleksibilniju regulativu o većinskim udjelima stranaca u joint ventureima", naglasio je.
Kina je nedavno s EADS-ovim ogrankom Airbusom ugovorila veliku narudžbu 150 zrakoplova. Tom je prilikom Airbus objavio i planove za proizvodnju u Kini koji su naišli na žestoke kritike ponajprije u Francuskoj.
Kritičari su tvrdili da se EADS izlaže riziku da u početku sklapa dobre poslove dok bi ga kasnije Kinezi mogli početi kopirati pa više ništa neće moći prodati u Kini.
Enders je naglasio da Airbus tek provjerava mogućnost gradnje montažnog pogona u Kini dok se o premještaju europskih proizvodnih kapaciteta ni ne raspravlja. "Stvarni je cilj širenje globalnih kapaciteta u regiji koja će po nekim procjenama u sljedeća dva desetljeća vjerojatno trebati više od dvije tisuće novih mlažnjaka veličine A320", objasnio je.