FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Institut "Ivo Pilar" predstavio Program evaluacije eksperimentalne provedbe HNOS-a

Autor: ;mbur;
ZAGREB, 20. prosinca 2005. (Hina) - Institut društvenih znanosti "IvoPilar" proveo je prvo inicijalno istraživanje postignuća učenika uredovitim programima i onih u eksperimentalnim školama prema Hrvatskomnacionalnom obrazovnom standardu (HNOS), a što će biti temelj zazavršno testiranje u svibnju 2006. i pokazatelj prednosti, odnosno,manjkavosti HNOS-a.
ZAGREB, 20. prosinca 2005. (Hina) - Institut društvenih znanosti "Ivo Pilar" proveo je prvo inicijalno istraživanje postignuća učenika u redovitim programima i onih u eksperimentalnim školama prema Hrvatskom nacionalnom obrazovnom standardu (HNOS), a što će biti temelj za završno testiranje u svibnju 2006. i pokazatelj prednosti, odnosno, manjkavosti HNOS-a.

Prema Programu evaluacije eksperimentalne provedbe HNOS-a, koji se sada eksperimentalno provodi u 49 škola, razlike su najmanje u intelektualnim sposobnostima učenika. Razlike u znanju su postojale, ali jednom su bile na strani eksperimentalnih, a dugi put na strani kontrolnih, redovitih, škola, kazao je Ivan Rimac, suradnik na projektu Instituta na današnjoj prezentaciji.

S druge strane, razlika je vidljiva u socijalnim i emocionalnim mjerenjima između učenika dvije grupa škola, a pozitivni rezultati na strani su eksperimentalnih što se može pripisati početnom entuzijazmu, kazao je Rimac.

Nešto je manja opterećenost i veće zadovoljstvo zabilježeno kod učenika u HNOS školama, kao što je manje "učenja za ocjenu" u tim školama. U tijeku je anketiranje roditelja i ravnatelja, kazao je Rimac, napomenuvši da će se iduće testiranje provesti u veljači, dok će završno biti u svibnju 2006.

Istraživanje je provedeno na skoro 14.000 učenika, od čega je polovica iz eksperimentalih HNOS škola, a druga polovica iz kontrolnih škola.

Ministar znanosti, obrazovanja i športa Dragan Primorac još je jednom ukazao na važnost entuzijazma svih sudionika provedbe promjena u školstvu, napomenuvši da se bez pokretanja sustava "ne mogu vidjeti kolike su rupe u njemu".

Ministarstvo je pokrenulo i mjesečno interno vrednovanje škole, kazao je Primorac izdvojivši neke sugestije prema kojima je dio učitelja u strahu od HNOS-a. Uz to, nabrojao je ministar, postoji manjak literature, audio i video materijala, zahtjev za povezivanjem učitelja po predmetima, primjedba da učenici olako shvaćaju gradivo koje nije u udžbeniku, a traži se i uvođenje licencija za nastavnike.

Najavio je i pokretanje pedagoškog standarda, kao i rješavanje pitanja stimulacije nastavnika.

(Hina) xmb yaz

An unhandled error has occurred. Reload 🗙