Prema Programu evaluacije eksperimentalne provedbe HNOS-a, koji se sada eksperimentalno provodi u 49 škola, razlike su najmanje u intelektualnim sposobnostima učenika. Razlike u znanju su postojale, ali jednom su bile na strani eksperimentalnih, a dugi put na strani kontrolnih, redovitih, škola, kazao je Ivan Rimac, suradnik na projektu Instituta na današnjoj prezentaciji.
S druge strane, razlika je vidljiva u socijalnim i emocionalnim mjerenjima između učenika dvije grupa škola, a pozitivni rezultati na strani su eksperimentalnih što se može pripisati početnom entuzijazmu, kazao je Rimac.
Nešto je manja opterećenost i veće zadovoljstvo zabilježeno kod učenika u HNOS školama, kao što je manje "učenja za ocjenu" u tim školama. U tijeku je anketiranje roditelja i ravnatelja, kazao je Rimac, napomenuvši da će se iduće testiranje provesti u veljači, dok će završno biti u svibnju 2006.
Istraživanje je provedeno na skoro 14.000 učenika, od čega je polovica iz eksperimentalih HNOS škola, a druga polovica iz kontrolnih škola.
Ministar znanosti, obrazovanja i športa Dragan Primorac još je jednom ukazao na važnost entuzijazma svih sudionika provedbe promjena u školstvu, napomenuvši da se bez pokretanja sustava "ne mogu vidjeti kolike su rupe u njemu".
Ministarstvo je pokrenulo i mjesečno interno vrednovanje škole, kazao je Primorac izdvojivši neke sugestije prema kojima je dio učitelja u strahu od HNOS-a. Uz to, nabrojao je ministar, postoji manjak literature, audio i video materijala, zahtjev za povezivanjem učitelja po predmetima, primjedba da učenici olako shvaćaju gradivo koje nije u udžbeniku, a traži se i uvođenje licencija za nastavnike.
Najavio je i pokretanje pedagoškog standarda, kao i rješavanje pitanja stimulacije nastavnika.