"Dominantna tendencija današnjeg marketinga u Americi, ali i u svijetu, kada je riječ o prehrambenim proizvodima i gaziranim pićima je dugoročno dovesti u opasnost zdravlja naše djece", sa žaljenjem je ustvrdio voditelj liječničkog tima koji je proveo istraživanje dr. Michael McGinnis.
"Otprije je poznato i neprestano se ponavlja da bi američka djeca i mladi trebali usvojiti zdrave prehrambene navike koji će kod njih onemogućiti prerani razvoj nekih kroničnih bolesti, primjerice dijabetesa. Svi znamo da treba jesti manje kaloričnu hranu kao što su čokoladice, piti što manje zašećerenih gaziranih pića i jesti što manje obroka u restoranima brze hrane", dodaje McGinnis te upozorava da su upravo ti proizvodi najzastupljeniji u tv-reklamama, a poznato je da one imaju ogroman utjecaj na djecu i mlade, prenosi Reuters.
U posljednjih 40 godina u SAD-u se broj debele djece i adolescenata (od 6 do 19 godina) utrostručio. Samo u prošloj godini određene su tvrtke prehrambenih proizvoda potrošile 10 milijardi dolara na reklamiranje najnovijih gaziranih pića, čokoladica i obroka namijenjenih ciljanom dijelu publike - mladima i adolescentima. Četiri od deset reklamiranih proizvoda djeca u SAD-u mogu kupiti bez prisutnosti roditelja.
Demokratski senator iz Iowe Tom Harkin, koji je potaknuo pokretanje ovog istraživanja, rekao je kako ga zaključci izvješća Instituta nisu nimalo iznenadili. "Svi rado zamišljamo da ljudi koji rade na takvim reklamama obožavaju djecu, no jasno nam je da iza svega stoji profit i da je riječ o pukom manipuliranju onima na koje smo najosjetljiviji i onima koji su najmanje zaštićeni - našom djecom".