Izložba je bila otvorena 18. studenoga u Muzeju hrvatskih arheoloških spomenika u Splitu i trebala je biti postavljena do 4. prosinca, ali je zatvorena prije toga datuma.
Renzo de Vidovich, predsjednik tršćanske Kulturno znanstvene zaklade Rustia Traine, u katalogu izložbe, uz ostalo tvrdi da je "dalmatinska nacija nastala na ilirsko - rimskoj civilizaciji ulja i vina za razliku od Germanima sklone slavensko - hrvatske nacije nadahnute pivom i lojem".
Te, ali i druge znanstvene neistine koje su u medijima shvaćene kao uvrede i na kraju dovele do ranijeg zatvaranja izložbe organizirane uz potporu talijanske Vlade i konzulata u Splitu, de Vidovich objašnjava "pukim nesporazumom i novinarskom neobrazovanošću".
Izložba je u Split stigla nakon Rima, Trsta i Zadra, gdje je izlagana u prostoru Udruge Talijana.
Tomislav Šeparović, ravnatelj Muzeja hrvatskih arheoloških spomenika (MHAS), izjavio je kako "s obzirom na to da je Konzulat Republike Italije u Splitu ugledna institucija s kojom su više puta uspješno surađivali, te da je izložba ranije bila postavljena i u Zadru, nisu imali razloga sumnjati u nakane organizatora i samog konzulata".
Ipak, izložbi je naglo otkazala gostoprimstvo prije 4. prosinca, do kada je trebala biti postavljena u MHAS-u, nakon što se pretvorila u svojevrstan skandal. Zbog toga su, kako je rečeno, iz MHAS-a talijanskom Konzulatu uputili prosvjedno pismo na koje još nisu dobili odgovor
Na konferenciji za novinare bio je i talijanski konzul u Splitu Marco Nobilli koji nije želio odgovarati na novinarska pitanja.
Na izložbi su, kako stoji u katalogu, "predstavljena najznačajnija djela šestorice umjetnika, Talijana podrijetlom iz Dalmacije": Tullija Cralija iz Igala, Giuseppea Lallicha i Waldesa Coena iz Splita, Ottavija Missonija iz Dubrovnika te Franca Ziliotta i Seconda Raggija Karuza iz Zadra.