Nakon što je potonula za više od 30 posto u posljednjih mjesec dana, cijena dionice najvećeg svjetskog proizvođača vozila spustila se u srijedu 5,8 posto na 21,29 dolara, a tijekom poslijepodneva nakratko je zabilježila i 20,9 dolara.
To je njezina najniža vrijednost na zatvaranju burze od kraha u listopadu 1987., kazao je Art Hogan, analitičar u Jefferiesu, koji je ocijenio i da su neki ulagači zabrinuti da bi GM mogao slijediti primjer svoje podružnice Delphi put stečaja.
"Oni imaju iste probleme što se tiče naslijeđenih troškova", kazao je Hogan. "Ako će morati slijediti isti put i također podnijeti zahtjev za stečaj, to će biti najveći problem".
Glasnogovornica GM-a minimizirala je strahove i kazala da je kompanija nedavno dobila značajne ustupke od strane sindikata vezano uz troškove zdravstvenog osiguranja.
U srijedu je sindikat radnika automobilske industrije United Auto Workersa (UAW) objavio da ne može prihvatiti dosad nezapamćeni prijedlog smanjenja plaća koji je iznio Delphi te je upozorio da je moguć štrajk moguć u tom najvećem GM-ovom dobavljaču.
"Mi smo predmetom nezapamćenog napada na naše plaće", priopćio je UAW na svojem websiteu. "Delphijevo rješenje je prisiliti svoje radnike na plaće blizu granice siromaštva dok bi istodobno nagradio direktore s 90 milijuna dolara u bonusima."
Štrajk u Delphiju mogao bi prekinuti proizvodnju u GM-u u vrijeme kada si GM to teško može priuštiti. Najveći svjetski proizvođač bori se s padom dobiti i tržišnog udjela kako potrošači zaziru od njegovih sportskih terenaca koji 'gutaju' puno benzina. U prva tri tromjesečja 2005. izgubio je 3,8 milijardi dolara i zabilježio pad prihoda za više od 20 posto samo u rujnu i listopadu.