Kalmeta je to kazao tijekom saborske rasprave o Interpelaciji o radu Vlade kojom Klub zastupnika SDP-a upozorava na, kako kažu, zaustavljanje razvoja HŽ-a.
SDP smatra da je Vlada u dvije godine mandata zapustila HŽ te da ne ulaže dovoljno u modernizaciju željeznica.
Ljubo Jurčić, u ime Kluba SDP-a, uvodno je podsjetio na program modernizacije HŽ-a, po kojemu je u željeznicu do 2007. trebalo uložiti oko 15 milijardi kuna.
Riječ je o izravnom ulaganju u razvoj hrvatskog gospodarstva, budući da za HŽ proizvode i usluge sada radi 100-tinjak tvrtki, a kad bi se i dalje ulagalo po programu, posla bi bilo za još 500 malih i srednjih poduzeća.
Odustajanje od modernizacije HŽ će učiniti nekonkurentnim, pogotovu od 2009., kada će se čitav sustav željeznica u EU otvoriti za konkurenciju, upozorio je Jurčić.
Pozdravio je nedavne smjene u Upravi HŽ-a, kao nužan, ali ne i dovoljan preduvjet za daljnji razvoj željeznica.
Iako priznaje da bi "osobno potpisao većinu onoga što je Jurčić rekao", ministar Kalmeta odbacio je navode o smanjenom ulaganju u HŽ.
Izvijestio je da je lani u modernizaciju željeznica uloženo 4,7, a ove godine 3,6 milijardi kuna.
Tijekom tog razdoblja nije bilo zaduživanja za tekuće poslovanje, a Vlada je iznašla i model financiranja iz postojećih poreza, bez dodatnog opterećenja građana kakvo bi stvorilo planirano uvođenje naknade od 0,60 kuna po litri naftnih derivata, ističe Kalmeta.