Indeks poslovnog optimizma HLIPO je zajednički projekt izdavačke kuće Lider press, istraživačke agencije Hendal i Ekonomskog instituta Zagreb.
Premda je za pouzdanost indeksa potrebno znatno više mjerenja nego ih je načinjeno dosad, danas su predstavljeni njegovi prvi rezultati, prema kojima je indeks HLIPO u listopadu u odnosu na prvo mjerenje u lipnju veći za 7 indeksnih poena i za prošli mjesec iznosi 107.
Pritom vrijednost koja opisuje poslovna očekivanja ima vrijednost 115, a vrijednost ocjene stanja 100, što znači da su optimizam gospodarstvenika izraženiji od njihove procjene trenutne ekonomske situacije.
Optimizam je najveći u industrijskoj proizvodnji, a slijede graditeljstvo te promet i usluge, dok je u turizmu i trgovini zamijećen njegov pad.
Smanjeni optimizam u trgovini i turizmu tumači se sezonalnim utjecajima, odnosno protekom turističke sezone.
HLIPO je načinjen po ugledu na njemački Indeks poslovne klime, u poslovnim krugovima poznati IFO indeks, a prilikom njegova izračunavanja uzimaju se u obzir procjene gospodarstvenika o trenutnom stanju ekonomske konjukture te njihove procjene za budućnost, izvijestila je direktorica Hendala Nevenka Hendrih.
U izračun HLIPO-a, dodala je, uključene su procjene 400 gospodarstvenika iz industrijske proizvodnje, graditeljstva, trgovine, turizma, te prijevoza i usluga.
Udio gospodarstvenika iz pojedinih gospodarskih grana u uzorku na osnovu kojega se izračunava indeks ovisi o broju subjekata u toj gospodarskoj grani, kao i o udjelu grane u bruto domaćem proizvodu.