Kako se navodi u današnjem priopćenju sa sjednice Vijeća održane 20. listopada, Vijeće je naložilo tvrtki Ponike da donese novi cjenik u roku od tri mjeseca.
U Vijeću pojašnjavaju da Ponikve postojećim cjenikom "diskriminiraju potrošače izravnim nametanjem nepravednih prodajnih cijena vode, jer oni koji godišnje troše više plaćaju niži iznos naknade po prostorom metru vode".
U Vijeću stoga drže da cijene ne upućuju potrošače na racionalnu potrošnju ili potrošnju po njihovim potrebama, jer veću financijsku korisnost postižu kada vodu troše neracionalno ili bespotrebno, "jer trošeći više plaćaju niži iznos naknade".
Usporedna analiza tržišta vode u Hrvatskoj i u EU neosporno je dokazala da je, unatoč oskudnosti vode i njezinog posebnog značaja, moguće urediti sustav cijena koji ne dovodi potrošače u nejednak položaj određivanjem nepravednih cijena vode, kažu u Vijeću.
Dodaju i da se Hrvatska stupanjem na snagu Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju obvezala implementirati odredbe Okvirne direktive o vodama Europskog parlamenta i Europskog vijeća, koja sugerira da tarifni sustavi moraju poticati štednju vode i održiv razvoj na svim razinama.
"Svaku dodatnu potrošnju treba obeshrabrivati, a to nije bio slučaj u cjenicima Ponikva", navodi se u priopćenju.
Uz to, Vijeće je i odbacilo zahtjev Jadrolinije protiv Luke Zadar radi utvrđivanja vladajućeg položaja, i to, kako navode, zbog nepostojanja uvjeta za pokretanje postupka.
Pojašnjavaju da je Luka Zadar utvrdila najvišu tarifu za usluge priveza i odvoza u putničkom prometu na svom lučkom području, a kako je pravni status i položaj Luke Zadar na tržištu uređen posebnim propisima, s gledišta propisa o zaštiti tržišnog natjecanja nije riječ o sprječavanju, ograničavanju ili narušavanju tržišnog natjecanja.