Tvornica etanola, koji bi se koristio za miješanje u naftne derivate, godišnje bi prerađivala oko 500.000 tona kukuruza. Proizvodila bi 165.000 tona etanola, oko 150.000 tona kukuruznog tropa (koji se koristi kao hrana za životinje) i isto toliko tona ugljičnog dioksida koji se također može prodati na tržištu, istaknuo je član uprave tvrtke Ethanol Vukovar Marko Melčić.
Sama gradnja tvornice u Vukovaru ovisi pak o dogovoru poduzetnika i gradske i županijske vlasti oko zemljišta. Poduzetnici su, naime, zainteresirani za lokaciju u Vukovaru, a prema riječima predstavnika grada i županije dogovor oko lokacije bi se mogao postići. Ističu pritom želju gospodarskog razvoja tog područja za što potencijal, uz poduzetničku zonu Vukovar, postoji i na prostoru bivšeg Borova.
Postigne li se dogovor oko lokacije za gradnju tvornice trebalo bi oko dvije godine.
Savjetnik predsjednika Uprave Ine Stevo Kolundžić ističe da INA podržava proizvodnju domaće biokomponente, ali pod uvjetima konkurentne cijene.
U skladu s europskim normama INA namjerava namiješati biogoriva i radi na tomu da s tim započne već iduće godine, kazao je, dodajući da je mađarski MOL u drugoj polovici ove godine započeo akciju namiješanja (dva posto etanola u benzine).
Dajući potporu projektu, pomoćnik ministra poljoprivrede Stjepan Mikolčić kazao je da je riječ o četvrtini ukupne hrvatske proizvodnje kukuruza (od oko dva milijuna tona godišnje), pitajući da li je po cijeni konkurentan za proizvodnju etanola.
Meličić pak odgovara da američka iskustva govore kako je isplativa tvornica s preradom od 500.000 tona, da će se kukuruz, bude li potrebe, uvoziti, te da je pitanje isplativosti vezano uz cijenu, odnosno subvencije. Svi smo mi za domaću proizvodnju kada je bude i kada bude konkurentna, jer ako je vani bušel kukuruza (25 kilograma) dva američka dolara, a kod nas je 2,20 dolara onda tu razliku netko treba platiti, kazao je Meličić.
Direktiva EU o biogorivima predviđa da do kraja 2005. udio biogoriva u ukupnoj potrošnji goriva bude 2,75 posto, a do 2010. godine 5,75 posto.
Hrvatska za sada nema ni proizvodnju niti potrošnju tekućih biogoriva, a da se pridržava europskih zahtjeva u ovoj bi godini bilo riječ o količinama od 8,7 milijuna litara, kazao je Julije Domac iz Energetskog instituta Hrvoje Požar.
Bioetanol se u Europi najviše proizvodi u Španjolskoj i Francuskoj, veliki je potrošač Švedska, a u iduće dvije godine očekuje se i gradnja nekoliko tvornica etanola u Europi.
Prema direktivama EU, a i prema hrvatskim propisima, benzini s pet posto etanola ne trebaju to posebno deklarirati, a prijedlog je Španjolske i Švedske da se to poveća na 10 posto.