Nacrt prometne i predizvedbene studije prošlog je tjedna dostavljen Vijeću ministara BiH.
Cijena radova nije još točno određena i bit će precizirana do sredine sljedeće godine kada se očekuje da će se prikupiti sva potrebna dokumentacija, nakon čega mogu početi pregovori s tvrtkama zainteresiranim za gradnju.
Po dosadašnjim procjenama najjeftinija gradnja će biti na dionici od rijeke Save do Doboja gdje bi kilometar buduće autoceste trebao stajati do 8,7 milijuna KM (4,45 milijuna eura) dok bi gradnja na dionici južno od Sarajeva pa do Mostara stajala čak 27 milijuna KM (13,8 milijuna eura).
Za najskuplju dionicu ujedno je i najneizvjesnija njezina ekonomska isplativost tijekom buduće eksploatacije dok postojeće procjene govore o zajamčenoj isplativosti dionice do Doboja kao i od Mostara ka južnoj granici BiH s Hrvatskom.
Koordinator projekta gradnje autoceste na koridoru V c Izet Bejrambašić izjavio je da se upravo stoga i razmišlja o modelima financiranja ovog budućeg prometnog pravca kroz BiH. U obzir dolaze dodjela koncesije ali i inozemno zaduživanje države te unutarnje zaduživanje na temelju izdavanja obveznica.
Ministar Dokić je kazao da je bosansko-malezijska tvrtka Bosmal do sada jedina pokazala zanimanje za dodjelu koncesije za gradnju cijele autoceste dok su drugi potencijalni investitori poput Japanske banke za razvoj zainteresirani samo za neke dionice.
Dokić je izjavio da američki Bechtel za sada pokazuje spremnost samo za "logističku potporu" izvedbi ovog projekta.
S mogućim koncesionarima i investitorima predstavnici vlasti BiH kane razgovarati na poslovnoj konferenciji o gradnji autoceste na koridoru V c koja će se održati u Sarajevu 17. studenoga.