Jedan od zaključaka analiza dviju željezara iznesen na današnjoj prezentaciji je da preseljenje dijela proizvodnje iz splitske u sisačku tvrtku nije poželjno, odnosno da se uz provođenje restrukturiranja obje tvrtke zasebno mogu pripremiti za uspješnu privatizaciju, posebice s obzirom na građevinski "bum" u Hrvatskoj.
Prema predstavljenim rezultatima analize stanja u Valjaonici cijevi Sisak (VCS), u modernizaciju te tvrtke u ovoj bi godini trebalo uložiti oko 7,5 milijuna eura, a u idućoj još 8,7 milijuna eura, i to iz dugoročnih kredita.
No, ukupna ulaganja u VCS u godinama koje slijede, a kako bi se provelo konačno restrukturiranje tvrtke, trebala bi i premašiti 200 milijuna eura (za valjaonicu i čeličanu), ovisno o modelu privatizacije za koji će se odlučiti današnji većinski vlasnik VCS-a, odnosno država.
Modernizacija bi trebala rezultirati povećanjem proizvodnje, a uz istodobno smanjenje broja zaposlenih za oko 300 radnika. VCS bi pozitivno poslovanje mogla dostići u 2007. godini, rekao je predsjednik Uprave VCS-a Damir Begović.
Prema riječima predsjednika Uprave Željezare Split Nenada Domljanovića, pak, ta bi tvrtka pozitivno poslovanje mogla postići već u idućoj godini, kada očekuju prihode u iznosu od 465 milijuna kuna, ali uz otpis dugovanja tvrtke prema državi.
Naime, uz 140 milijuna kuna dospjelog jamstva, Željezara Split državi duguje i oko 50 milijuna kuna neplaćenih poreza i doprinosa, rekao je Domljanović.
Ta tvrtka je do nedavno radila s tek 30 posto svojih proizvodnih kapaciteta kroz 10 sati dnevno, a uz visoku zaduženost prošle je godine ostvarila gubitak od gotovo 50 milijuna kuna. Gubitak iz prve polovice ove godine je pak premašio 30 milijuna kuna.
U drugoj polovici godine tvrtka je započela s realizacijom povećanja proizvodnje na 70 posto kapaciteta, uz 24-sati rad, što je već dovelo do određenih smanjenja troškova proizvodnje te bi trebalo rezultirati i usporavanjem trenda gubitaka te povećanjem udjela na tržištu.
Kako je Željezara Split jedini hrvatski proizvođač betonskog željeza, a uslijed očekivanog povećanja potražnje za tim proizvodom (zbog državnih investicija u infrastrukturu i građevinarstvo te rast aktivnosti privatnog sektora), Domljanović očekuje da bi tvrtka od 2006. do 2008. mogla zadovoljavati oko 40 do 50 posto potreba tržišta.
Poslovnim je planom predviđeno i ulaganje od ukupno 9,5 milijuna eura do 2008., i to iz dugoročnih kredita, a Domljanović je kazao i kako za splitsku željezaru, koja trenutno zapošljava oko 490 radnika, optimalan broj zaposlenih bio 520.