Za potrebe studije "Potrošači u Europi 2005. Način života, potrošnja i medijske sklonosti" ispitano je u razdoblju od kraja 2004. do sredine 2005. oko 12.000 reprezentativno odabranih građana Bosne i Hercegovine, Bugarske, Hrvatske, Češke, Mađarske, Poljske, Rumunjske, Srbije i Crne Gore, Slovačke i Ukrajine.
Odreći se slobodnog vremena kako bi više zarađivali najmanje su skloni Hrvati (46 posto) dok su nasuprot njima Ukrajinci (65 posto) najspremniji na tu žrtvu. Odgovarajuća studija provedena prošle godine u pet velikih zapadnoeuropskih zemalja Njemačkoj, Francuskoj, Engleskoj, Italiji i Španjolskoj pokazala je prosječnu vrijednost od 37 posto građana spremnih žrtvovati slobodno vrijeme kako bi više zarađivali.
Kada je u pitanju sklonost trošenju, među 11 istočnoeuropskih i srednjeeuropskih zemalja u kojima je provedena studija najviše se istaknula Poljska pa 55 posto Poljaka želi u budućnosti više trošiti dok su posebno suzdržani Rumunji s udjelom građana sklonih potrošnji od 24 posto. U zapadnoj Europi prosječna je vrijednost 39 posto.