"CEATS je sada težak koncept", izjavio je austrijski državni tajnik za promet Helmut Kukacka na rubu Austrijskog simpozija o zračnom prometu održanog u Badenu kod Beča, dodajući da su nasuprot prvobitnim namjerama u prvi plan pojačano istupili "nacionalni interesi".
Mišljenja se razilaze oko toga treba li CEATS u potpunosti zamijeniti sustave pojedinih zemalja za upravljanje zračnim prostorom ili ih samo dopuniti u obliku joint-venturea.
Po novome, do 2005. vjerojatno će zaživjeti takozvana "ogoljela" verzija CEATS-a, koja će obuhvatiti Austriju, Mađarsku, Slovačku, Hrvatsku i Bosnu i Hercegovinu dok je Češka povukla raniji pristanak na sudjelovanje u projektu. Slovenija i Italija od samog su početka bile skeptične.
Još ove jeseni ministri prometa zemalja-sudionica CEATS-a analizirat će situaciju i savjetovati se o daljnjim postupcima. Uz troškove planiranja dosada još nisu stigli na naplatu nikakvi troškovi vezani za taj projekt, objasnio je Kukačka.
Austrijski državni tajnik i izvršni direktor Austro Control, Christoph Baubin izrazio je nadu da će uspješan start "light" verzije CEATS-a uvjeriti ostale zemlje u svrsishodnost projekta zajedničkog nadzora zračnog prostora.
"U stvarnosti ne postoji razumna alternativa tom projektu", kazao je Kukačka, podsjetivši da fragmentacija zračnog prostora nad Europom slabi konkurentnost i donosi dodatne troškove u odnosu na opciju jedinstvenog sustava upravljanja zračnim prostorom.
CEATS je po prvobitnim planovima trebao biti pokrenut 2007. a od 2010. trebao je zaživjeti u potpunosti, uz angažman oko 400 zaposlenika.